Nekromanti Oerfaren SL (Om DoD6)

Carch

Veteran
Jag skulle gärna vilja ha tips om var och hur man sätter gänserna för magin "Kyla" samt De utvaldas förmåga
"Jordvägg". För i min spelgrupp tycks dessa fungera enormt bra för att vara på amatör nivå
?????
Ska man till exempel kunna frysa en hel grupp med fiender för
att sedan gå in i zonen och slå sönder isbitarna efter fienderna
eller frysa ned hjärnan på en fiende så han dör.Ex.2.Baka in ett
helt gäng med fiender en Jordklump under namnet Jordvägg
Har jag missat något? Har Riotminds missat Nåt? Eller ska det vara så?
I såfall vad, hur

Carch

Archer

Swashbuckler
Nej, du kan varken frysa fiender eller deras kroppsdelar med kyla, däremot så kan du få luften runt dem att bli oerhört kall och därmed orsaka frostskador på dem (av samma typ som om när man befinner sig i ett iskallt klimat). När det gäller jordvägg så kan du inte heller baka in fiender i den, en jordvägg som skapas skjuver helt enkelt undan en fiende som står i väggen. Denna vägg är heller inte kapabel att krossa fienderna på något sätt, skulle den skapas så att en fiende hamnar i kläm så lämnar den helt enkelt utrymme så att fienden får plats, dock så kanske detta hindrar hans rörelseförmåga något. Huvudsyftet med jordväggen är ju dock att kunna stoppa folk och fä från att passera förbi det området den täcker.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

Carch

Veteran
Men låt oss säga att det är odöda vi försöker att frysa
vad händer då? Sen om jag fattade det hela rätt går det
alltså inte att frysa en hjärna på en fiende så att den dör.
Sak:2 När man gör en jordvägg exakt där en fiende står
knuffas han alltså åt något ställe där det inte finns något
ivägen men om det inte finns någonstans att ta vägen lämnar
alltså jordvallen utrymme åt fienden?
MVH
Carch

Rickard

Urverk speldesign
Nu talar jag om EDD:s (gamla DoD) besvärjelser. Jag antar att de funkar på samma sätt.
Kyla tar bort all värme på ett fixerat (alltså, du får inte välja hur stort/litet området är) område så att det blir som att stå ute i extremt kallt väder. Du kan bara lägga besvärlser där du ser (t.ex. inte bakom ett hushörn). Ett hjärna kan du inte se p.g.a att ett huvud är i vägen men det kan man fixa m.h.a. en yxa /images/icons/smile.gif.
Odöda fryser inte, vad jag vet, och eftersom de inte har ett fungerande blodsystem så de påverkas inte utav Kyla.

Jordvallen knuffar bort en person eller lyfter upp denne om jordvallen är tillräckligt bred.

/[color:green]Han</font color=green> som inte har köpt DoD6 men kört de gamla versionerna i minst halva sitt liv