Nekromanti Offensiv....

Marty

Veteran
Är det NÅN som kan tala om hur det ligger till med Offensiv? Jag vet att Neogames fortfarande inte har något datum på det, men på LinCon i somras hette det "det ska bara korrekturläsas och skickas till tryckeriet"... öööö... Vad är det senaste???

Anledningen till att jag frågar är att jag snart börjar spåna på egna tillägg till reglerna, nya vapen, stridskonster m.m. Problemet är att det lär kräva en del jobb om det ska bli vettigt, så jag vill gärna veta om det är en vecka, en månad eller ett år (eller fem!) till Offensiv kommer.

Marty

Master_Z

Swordsman
På Borcon hette det att den skulle komma ut innan Gothcon men vi får se hur det blir med den saken.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Emil

Hero
Jo, Offensiv skulle ju egentligen kommit i September, men saker kommer som alltid emellan... :gremsmile:. Men nu när Eon II är klart och ute är det Offensiv som ligger längst fram i pipelinen. Den ska helt enkelt layoutas, vilket kan ta lite tid (mycket vapenbilder som ska skapas... /images/icons/smile.gif).

Men den _bör_ komma i början av 2001, men det är väl ingen som vet säkert. Neogames skyndar sig så mycket de kan - de tycker själva att det är tråkigt att Offensiv blivit en evighetsmodul...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

Gandalf

Veteran
Att offensiv ligger i pipelinen har jag hört tusentalsgånger...
Man slutade väl hoppas att det skulle komma när man insåg att "presstopp offensiv färdigt" bara var en bluff.
Om det kommer nu så tror jag ändå att många är så trötta på offensiv och n2 att de ändå inte köper det. Jag kommer inte köpa det i alla fall

Big Marco

Läskig
Ingen annan än jag tycker att det är trist att Offensiv har blivt så kapitalt försenat - en effekt lär bli att ingen tycker att den är tillräckligt bra med tanke på den tid som har tagit innan Offensiv kommit till marknaden.

Men jag är fortfarande stolt över Offensiv, det är en mycket bra och välunderbyggd modul om småskalig strid i N2.

-Marco Behrmann

Gandalf

Veteran
Nej, det har du rätt i. Tar det så lång tid så blir det nog som Tiberian Sun, en major flopp.
/G