Nekromanti "Officiell" forumträff i Umeå

Azagthoth

Myrmidon
Re: Boende i Umeå

Tekniskt sett så går det. Andra lösningar är givetvis till det bättre, men i nödfall så är det möjligt för ett fåtal att göra det.

Morgoth

Swashbuckler
Just det, och förresten...

...så verkar ju alla ni Kristianstadbor känna varandra, så varför kan ni inte ordna något själva?

/Mogge, [color:\\"red\\"]behöver folk forumet som medie för att kommunicera nu för tiden? Håhåjaja, annat var det på min tid, när man bara kunde markera en enhet åt gången i strategispelen...[/color]

Lord Duregar

Warrior
Re: Just det, och förresten...

ja kanske...... men vi är ju bara ca 10 st härifrån!
och jag känner bara fyra av dem.
Kristianstad är ju en liten stad (jämfört med stockholm) men om vi går lite mer norr så kan ju träffen vara i Växsjö?

WolmerX

Warrior
Re: Lite vekt..

NU har man muckat från 10 månaders slaveri åxå så risken finns väll att jag kikar förbi nån gång :gremsmile:

Nightowl

Champion
Hur långt är det mellan Kristianstad och Stockholm

Seriöst.

Ni som bor söderut VET inte hur lätt det är att ta sig mellan städerna där nere. En träff i Göteborg kan alla sörlänningar lätt åka på, om de inte vore så förbaskat veka! :gremwink:

Erik, skakar på huvudet

Lord Duregar

Warrior
Re: Hur långt är det mellan Kristianstad och Stockholm

''Hur långt är det mellan Kristianstad och Stockholm''
Få se nu ca 55 mil och det blir 5 och en halv timme i bilen om man kör i 100km/h =)

Troberg

Sinister eater

Få se nu ca 55 mil och det blir 5 och en halv timme i bilen om man kör i 100km/h =)
Eller tre timmar om man håller 200 och tar en fikapaus.

Lord Duregar

Warrior

Det beror på trafiken, om trafiken är rätt och hur pigg man är=)
Ja det är faktiskt inte så långt mellan Stockholm och Kristianstad.

ps.Såg någon HippHipp? diggar de skånska rackarna får mig skratta som kattsingen varje program :gremgrin:

Lord Duregar

Warrior
Re: Söder om Gävle är Skåne!

Söder om Gävle är Skåne!
Om du tycker Umeå är skåne då blir jag lite fundersam :gremsmile:

Det mest sydligaste jag varit med om är Malmö faktiskt =)
det nordligaste jag varit är kanske stockholm :gremgrin:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Umeå ligger norr om Gävle. Hur som helst vidmakthåller jag min uppfattning att folk norr om Hallandsåsen är renköttsätande shamaner utan fasta bostäder.

Troberg

Sinister eater

Umeå ligger norr om Gävle. Hur som helst vidmakthåller jag min uppfattning att folk norr om Hallandsåsen är renköttsätande shamaner utan fasta bostäder.
Jag klassar det som eventuellt bebott område...

Nightowl

Champion

renköttsätande shamaner ...
Akta dej du, här i Arvidsjaur lever vi på turister. :gremlaugh:

Jag åker 170 km fram och 170 km tillbaka varje gång jag skall möta kollegor i länet (de envisas med möte i Luleå de jävlarna) och det oftast på samma dag. Sillamjölkar som klagar på de korta restiderna i Skåne (=söder om Gävle) har jag ingen förståelse för. Jag bodde där nere i flera år och de flesta hade aldrig tagit livet av sig genom att vara full och köra snöskoter över svag is. VEKLINGAR!!! :gremwink:

Erik, genuin norrländsk råhomo

Nu undrar jag...

Vilka är det som är på väg till träffen nudå, sist och slutligen. Arv, Elin, Dnalor och Balderk är de som jag kan komma på på rak arm.

Kommer det att ske mycket spel där? Vem ska isåfall va SL, och får jag vara med :gremgrin: ? ... Det är många frågor och jag vill ha många svar. Min ekonomi är som den är och jag vill veta att jag får valuta för pengarna om ja lägger ut nåt för att ta mej över...

/BD, snål som en dvärg.

Lord Duregar

Warrior

Ja ja, men kan ni inte sätta den officiella forumträffen nästa år lite mer söder om umeå d.v.s Växjö eller nåt sånt?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

"Sillamjölkar som klagar på de korta restiderna i Skåne"

Det är lugnt, jag klagar bara på er isbarbarer. :gremwink:

Klon

Hero
Re: Norr om Göteborg är norrland

Nog för att jag förstår tanken bakom det hela, men Umeå?
Det är ju så väldigt avlägset.
Kunde man inte ha samma lpats varje år?

Gardener

Champion

Det har redan varit officiella träffar i södra delen av landet två gånger, en gång i Stockholm och en gång i Göteborg. Nu tyckte vi det var dags för Umeå-folket och folk däromkring att få lite närmre till en forumträff för en gångs skull, så de inte behöver åka 70 mil för att komma till stockholm och 120 för att ta sig till Göteborg, eller vad nu avstånden kan vara. För folk under 26 år som bor i närheten av Arlanda är det dessutom väldigt billigt att åka på standby med flyg till Umeå och tar inte alls lång tid, så det är ganska många som har möjlighet att åka på forumträffen om man vill. Det var folk från Umeå på förra träffen i Stockholm till exempel.

Var nästa träff blir är det ingen som vet då det inte är bestämt ännu, men om och när det blir så blir det säkert på en annan trevlig plats.

Så vill jag återigen påpeka att det absolut bästa sättet att få en forumträff någonstans nära en själv är att själv fixa en lokal och sånt och se till att det blir av och informera om det i god tid. Vi står mer än gärna för att informera om det hela här på siten och annat som vi eventuellt kan hjälpa till med.

Azagthoth

Myrmidon
Re: Norr om Göteborg är norrland

Nog för att jag förstår tanken bakom det hela, men Umeå?
Det är ju så väldigt avlägset.
Kunde man inte ha samma lpats varje år?

Ur ditt perspektiv möjligen. Det finns över 50 registrerade användare med Umeå som "Hemort", dessa tycker nog att det är ganska nära.

Att ha det på samma plats vore en ganska dålig idé. Det finns de som bara åker om det inte är för mycket besvär. Oavsett hur "bra" man försöker göra det för alla så komer det vara för besvärligt för väldigt många. Var skulle en sådan plats vara förresten? Stockholm (för att det är navet i all kommunikation i Sverige)? Sundsvall (centralt beläget, alla resenärer får försöka ta sig till mitten)? Göteborg (för att det är ungefär lika enkelt att ta sig dit som till Stockholm)? Malmö (nära till kontienten)?