Nekromanti "Officiell" forumträff i Umeå

Azagthoth

Myrmidon
Re: Nu undrar jag...

Seinet lär väl dyka upp. Så även Gardener om jag minns rätt. Jag själv är nog med ett slag i alla fall, annars kan det bli svårt att få tillgång till lokalen...

Lord Duregar

Warrior
Re: Söder om Gävle är Skåne!

Det har redan varit officiella träffar i södra delen av landet två gånger, en gång i Stockholm och en gång i Göteborg.
Är Göteborg och Stockholm långt söder ut???
Trodde Kristianstad låg lite mer söder än där!
Då kan jag bara undra var ni kommer ifrån som jobbar i rollspel.nu kanske på <host host kebnekajse host host> :gremgrin:
Ja ja, hoppas det blir trevligt i Umeå! =)

Man Mountainman

Storsvagåret

Är Göteborg och Stockholm långt söder ut???
Trodde Kristianstad låg lite mer söder än där!

Tja, man måste se saker ur sitt rätta perspektiv. Från Kistianstad är det ungefär 20 mil till Göteborg och 40 mil till Stockholm. Det är att jämföra med de 100 mil som är avtåndet mellan Stockholm och Luleå, eller varför inte för den delen avståndet mellan Umeå och Luleå (25 mil, more or less)

Troberg

Sinister eater

Det är att jämföra med de 100 mil som är avtåndet mellan Stockholm och Luleå, eller varför inte för den delen avståndet mellan Umeå och Luleå (25 mil, more or less)
Det är ju norrlandsmil! De räknas inte.

Nightowl

Champion

Tja, man måste se saker ur sitt rätta perspektiv. Från Kistianstad är det ungefär 20 mil till Göteborg och 40 mil till Stockholm. Det är att jämföra med de 100 mil som är avtåndet mellan Stockholm och Luleå, eller varför inte för den delen avståndet mellan Umeå och Luleå (25 mil, more or less)
Och jag har, smaka på dem, 30 mil till Umeå. Och jag tänker åka.

Varför den som har 20 mil till Göteborg skall GNÄLLA över att det inte arrangeras forumträffar 'nära' dem förstår jag mycket väl - de saknar perspektiv, som sagt.

Däremot inget sagt om att forumträffar nog bör hållas söder om Gävle för det mesta så att så många som möjligt kan åka till dem, men... snälla ni, LITE Biggles får det vara!

Erik

Eksem

Champion

Jag har släktingar i Jämtland, och har räknat ut att en norrlandsmil motsvarar c:a 0,4 Stockholmsmil.

Sodivra

Champion
Tja, officiell som i "vi i redaktionen förbereder den".

Ett datum har satts nu, 2-4 maj. 2:a maj, en fredag, är ledig för de som går i skolan. Eftersom 1:a maj också är en helgdag kanske vi kan göra det möjligt att träffas extra tidigt: Det beror på vad ni säger.
Vi ska undersöka möjligheterna för vandrarhemsboende.
Lokalen att träffas på blir förmodligen i Umeå universitet.

Vi kan umgås och kanske spela lite spel.
Eftersom detta är en officiell forumträff så kommer admins finnas där och skriva autografer.. Tja, jag iallafall, och förmodligen åtminstone några till. :gremsmile:

Andra kommentarer? Förslag? Åsikter?
Hur länge är det intressant att vara där? En dag, två dagar, tre dagar? (Till och med fyra dagar är ju möjligt för en del)

Tågkompaniet har priser för resande från Göteborg och Stockholm och emellan.

Gardener

Champion

Jag skrev inte "långt söder ut", jag skrev södra delen av landet, och tro det eller ej, Stockholm ligger i södra delen av landet. Mittpunkten av Sverige ligger ungefär i höjd med Sundsvall, som i sin tur är cirka 30 mil norr om Stockholm.

Alla som tycker det är hemskt att behöva åka mellan Skåne och Göteborg kan fundera över hur det är för folket från Umeå (eller andra ställen ännu längre norr ut) att behöva åka till till exempel Stockholm.

Vi kommer som sagt att ha fler forumträffar och försöker sprida dem så att så många som möjligt ska kunna ha möjlighet att åka på dem även om de inte har så mycket pengar. Utöver detta hjälper vi gärna till och informerar om andra som vill hålla i forumträffar också, så istället för att tjata så är det bara att se till att ordna något själv.

Sodivra

Champion
Tja

Själv kom jag ju just på att ifall vi släpar med oss någon över 25 så åker du ju gratis. Din lilla <15.

Sodivra

Champion
Men du kommer ju inte från Göteborg!

Det gäller ju i sällskap med människor, och det ser nog lite flummigt ut ifall vi tar med en laptop med ICQ-kontakt till dig.. :gremwink:

Gardener

Champion
Re: Men du kommer ju inte från Göteborg!

Tycker SJ borde följa med i tiden, man är lika närvarande i IRC som man är IRL. Iaf stämmer det på mig. =]

Klon

Hero
Re: Norr om Göteborg är norrland

Tenderar väl åt Sunsdvall då....
blir ju lite närmare för de flesta.

Själv hade jag kanske helst velat ha det i gbg då, eftersom det är närmast för mig. Men det åsido.
Tänker att det vekar lättare att ha det längre söderut efter som det generellt är mer tätbefolkat. Så det borde ju vara mer folk från de platserna på forumen skulle jag tro.

Att flytta runt det för att det ska bli någon form av rättvisa eller man vill att det skall komma folk från så många olika ställen som möjligt tror jag inte riktigt på. Skulle tagit det där så många som möjligt kan komma, vart det än nu skulle bli.

Balderk

Swashbuckler

Att flytta runt det för att det ska bli någon form av rättvisa eller man vill att det skall komma folk från så många olika ställen som möjligt tror jag inte riktigt på. Skulle tagit det där så många som möjligt kan komma, vart det än nu skulle bli.
Det där är ju ren jävla bullshit! Om man skulle ha det på samma ställe hela tiden så skulle det komma samma personer varje år, de övriga skulle inte ha chans och tillfälle. Vi som bor i och runt Umeå och i övriga norrland (Typ Kiruna, de har ju skitlångt bara till umeå) skulle nog inte vilja åka till gbg eller stockholm. Ni som inte har möjlighet i år kan säkert åka näta gång när det ligger i södrasverige? Vad är det för fel på den rättvisan egentligen? Det viktigaste är väl inte heller att det kommer många varje år utan att forumiter från hela sverige nångång har möjlighet att besöka en forumträff, vilket det inte har om den skulle vara i växsjö varje år t ex.

Själv tycker jag att systemet som de har nu är superbra, att alla nångång får chansen. Och sådan där diskriminering av mindre tätbefolkade områden i landet är jag verkligen leds på faktiskt. Södra sverige får massor med el och trä från norrland för att sedan diskrimera oss efgtersom det bor fler i södra delen av landet.

Och varför klaga på redaktionen när de anordnar sådana hära träffar egentligen? det förstår jag faktiskt inte...

/Balderk, lite sur

Troberg

Sinister eater

Själv tycker jag att systemet som de har nu är superbra, att alla nångång får chansen.
Håller med. Jag har ingen lust att åka jättelångt, men jag kan vänta.

Och sådan där diskriminering av mindre tätbefolkade områden i landet är jag verkligen leds på faktiskt. Södra sverige får massor med el och trä från norrland för att sedan diskrimera oss efgtersom det bor fler i södra delen av landet.
Vi hade inte behövt er el om inte stockholmarna tvingat oss att stänga Barsabäck (trots att det finns statligt ägda reaktorer att stänga istället). Vem behöver trä när man kan köpa billig pilsner i Danmark?

Dessutom diskriminerar vi inte er för att vi är fler. Vi diskriminerar er för att ni är mindre värda. :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler

Vi hade inte behövt er el om inte stockholmarna tvingat oss att stänga Barsabäck (trots att det finns statligt ägda reaktorer att stänga istället). Vem behöver trä när man kan köpa billig pilsner i Danmark?
Träsprit har du väl hört talats om? Billigare än dansk pilsner :gremwink:
Äh, Barsebäck stängs väl också för danskarnas skull skulle jag tro?
Faktum är fortfarande att ni behöver oss :gremsmile:

Dessutom diskriminerar vi inte er för att vi är fler. Vi diskriminerar er för att ni är mindre värda.
På så vis? Jasså... :gremfrown:
I nså fall röstar jag för ett självständigt norrland! :gremsmirk:

Man Mountainman

Storsvagåret

Dessutom diskriminerar vi inte er för att vi är fler. Vi diskriminerar er för att ni är mindre värda.

Jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen; det är statistiskt belagt att västerbottningar är intelligentast i Sverige. I alla fall om man utgår från det statistiska underlag som svenska försvarets mönstringstester utgör.

(själv bor jag i Norrbotten, men har mitt genetiska ursprung i Västerbotten)