Är Göteborg och Stockholm långt söder ut???Det har redan varit officiella träffar i södra delen av landet två gånger, en gång i Stockholm och en gång i Göteborg.
Det är ju norrlandsmil! De räknas inte.Det är att jämföra med de 100 mil som är avtåndet mellan Stockholm och Luleå, eller varför inte för den delen avståndet mellan Umeå och Luleå (25 mil, more or less)
Och jag har, smaka på dem, 30 mil till Umeå. Och jag tänker åka.Tja, man måste se saker ur sitt rätta perspektiv. Från Kistianstad är det ungefär 20 mil till Göteborg och 40 mil till Stockholm. Det är att jämföra med de 100 mil som är avtåndet mellan Stockholm och Luleå, eller varför inte för den delen avståndet mellan Umeå och Luleå (25 mil, more or less)
Det där är ju ren jävla bullshit! Om man skulle ha det på samma ställe hela tiden så skulle det komma samma personer varje år, de övriga skulle inte ha chans och tillfälle. Vi som bor i och runt Umeå och i övriga norrland (Typ Kiruna, de har ju skitlångt bara till umeå) skulle nog inte vilja åka till gbg eller stockholm. Ni som inte har möjlighet i år kan säkert åka näta gång när det ligger i södrasverige? Vad är det för fel på den rättvisan egentligen? Det viktigaste är väl inte heller att det kommer många varje år utan att forumiter från hela sverige nångång har möjlighet att besöka en forumträff, vilket det inte har om den skulle vara i växsjö varje år t ex.Att flytta runt det för att det ska bli någon form av rättvisa eller man vill att det skall komma folk från så många olika ställen som möjligt tror jag inte riktigt på. Skulle tagit det där så många som möjligt kan komma, vart det än nu skulle bli.
Håller med. Jag har ingen lust att åka jättelångt, men jag kan vänta.Själv tycker jag att systemet som de har nu är superbra, att alla nångång får chansen.
Vi hade inte behövt er el om inte stockholmarna tvingat oss att stänga Barsabäck (trots att det finns statligt ägda reaktorer att stänga istället). Vem behöver trä när man kan köpa billig pilsner i Danmark?Och sådan där diskriminering av mindre tätbefolkade områden i landet är jag verkligen leds på faktiskt. Södra sverige får massor med el och trä från norrland för att sedan diskrimera oss efgtersom det bor fler i södra delen av landet.
Träsprit har du väl hört talats om? Billigare än dansk pilsnerVi hade inte behövt er el om inte stockholmarna tvingat oss att stänga Barsabäck (trots att det finns statligt ägda reaktorer att stänga istället). Vem behöver trä när man kan köpa billig pilsner i Danmark?
På så vis? Jasså...Dessutom diskriminerar vi inte er för att vi är fler. Vi diskriminerar er för att ni är mindre värda.