Nekromanti "Officiell" forumträff i Umeå

Troberg

Sinister eater
Re: 5:e i Strömstad [ANT]

Fast det är inte så jättemånga större städer som ligger mitt i sverige med lagom stor skillnad i breddgrad? Det skall ju helst vara något ställe där man kan hitta på något också...
Med risk för att verka som om jag talar i egen sak så är ju Borlänge ganska centralt, med bra kommunikationer för både bil, flyg, buss och järnväg.

Uppsala är inte heller dumt (även om det är förvillande nära Stockholm).

Vill man köra paintballvarianten där man prickar alla som säger "Halleluja" så är Jönköping ganska centralt.

Inte Smedjebacken. Usch! Tvi!

Johan K

Gammal & dryg
Malmö ?? Jaaa !!

Röstar för Malmö !! :gremwink:
Även om det är ett tag kvar tills det blir i Malmö, antar jag iaf. :gremconfused:

/ Johan K, som precis luskade ut vad nästa steg efter Helig Härskare är.. :gremgrin:

Man Mountainman

Storsvagåret

Rackar ner på alla städer som är mindre än Göteborg, och som en Göteborgare SKALL man tycka illa om Fjollträsk

Som en Göteborgare ska man inte säga "Fjollträsk" heller. Det är reserverat för oss som med föraktfull röst kan avfärda allting söder om Sundsvall.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Fast det är inte så jättemånga större städer som ligger mitt i sverige med lagom stor skillnad i breddgrad? Det skall ju helst vara något ställe där man kan hitta på något också..."

Linköping fungerar bevisligen ganska hyfsat. Annars så hade jag inte haft något emot att fara till Borlänge för att möta den fruktade troberg. Han kan väl omöjligt vara så hemsk som det sägs eller?

Troberg

Sinister eater

Annars så hade jag inte haft något emot att fara till Borlänge för att möta den fruktade troberg. Han kan väl omöjligt vara så hemsk som det sägs eller?
Nejdå, jag är värre. :gremshocked:

Skämt åsido så vet jag inte hur folk har fått för sig att jag är hård som ett morgonstånd, jag är hur trevlig som helst.

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Skämt åsido så vet jag inte hur folk har fått för sig att jag är hård som ett morgonstånd, jag är hur trevlig som helst. "

Uttryck av dylik karaktär har format en bild av troberg som den evige rebellen. Egentligen ligger det i ditt eget intresse att hålla oss borta ifrån Borlänge så att vi inte inser hur annorlunda du är i verkligheten. :gremwink:

Balderk

Swashbuckler

Som en Göteborgare ska man inte säga "Fjollträsk" heller. Det är reserverat för oss som med föraktfull röst kan avfärda allting söder om Sundsvall.
Japp! Du har helt rätt! Bor man inte norr om sundsvall ska man egentligen inte ha något att säga till om alls iofs :gremwink:

/Balderk

Sodivra

Champion
Lite vekt..

Bara nio personer hittills? Åtminstone alla forumare från Umeå borde ju vara intresserade, inbillar jag mig.
Når vi inte ut ordentligt?

Det kanske skulle behövas en stor reklamblaffa på förstasidan, eller en tråd i dom forum som vissa enbart besöker: Eon, Neotech, DoD och DnD..

Troberg

Sinister eater
Re: Lite vekt..

Bara nio personer hittills? Åtminstone alla forumare från Umeå borde ju vara intresserade, inbillar jag mig.
Når vi inte ut ordentligt?
Jag tror att de flesta läser till Umeå och sedan utgår från att det är ett skämt. :gremgrin:

Balderk

Swashbuckler

Jag tror att de flesta läser till Umeå och sedan utgår från att det är ett skämt.
Very funny old man! Om jag nu får uttrycka mig på engelska. Umeå muckar man inte med i min närhet! :gremsmirk:

Hur som helst. Arvidos: Ja, lägg upp en tråd på de forum du föreslog och en reklamblaffa på första sidan. Det borde göra susen. Finns massor med forumare i Umeå vad jag vet, så det borde ju komme fler än nio. Fast alla är väl inte intresserade av en forumträff heller.

/Balderk, ska tala med sina kompisar

Eksem

Champion

Ha! Gnäll inte, de ölaftnar vi haft i Stockholm har bara dragit typ 5-6 personer per gång. Och det måste väl ändå hänga fler Stockholmare än Umeåiter på forumet?

Gardener

Champion

Hade nån berättat för mig om de i Stockholm så hade jag också dykt upp och kommer gärna ifall det blir fler.
Men sen är det ju så att många inte har åldern inne och inte kan komma till en krog, sen är det ju långtifrån alla som läser detta forum, så om det görs reklam för det på framsidan eller liknande så skulle det kanske ge mer. Samt att det var lite mer framförhållning också så att det är lättare att planera in.

Storuggla

Champion

Håll koll på detta forum bara, så kommer du nog se att det blir annonserat om ölkväll i Stockohlm innom en snar framtid. En till två veckor kanske, om vi följer någon form av schema och låtsas vara organiserade.

Storuggla, undrar var samlingen blir då

Nightowl

Champion
Söder om Gävle är Skåne! [ANT]

Jag kommer antagligen - måste checka bilen, och övernattningsmöjligheter (vandrarhem är för proler, finns det några bra hotell?) - fast Umeå är lite bra långt söderut...

Erik

seinet

Swashbuckler
Boende i Umeå

Hotel (sök själva)

Vandrarhem

Hoppas ni hittar något ni gillar...

/Seinet Wintermute - Skall ha en skittråkig föreläsning om runt 20 minuter

Ymir

Liten kantbaron
Re: Uzbekistan

Betänk att Uzbekistan under senmedeltiden var hjärtat i Timur Lenks välde och en handels- och kulturmässig knytpunkt mellan öst och väst. Så Uzbekistan är minsann inte perifert...ur ett historiskt perspektiv, iallafall.

- Ymir, påpekar

Ymir

Liten kantbaron
Re: Öjebjo *gnälla*

...ligger väl perfekt till i mitten, väl?

...att jag sedan betvivlar att det går att hitta på något där har inte riktigt med saken att göra.

- Ymir, föreslår gnällbältet

Sodivra

Champion
Re: Boende i Umeå

Finns det möjlighet att ta med sig sovsäck och luftmadrass och övernatta i Universitetslokalen då?

Lord Duregar

Warrior
Varför just i UMEÅ?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:

Kunde ni inte gå lite mer åt syd låt oss säga hummmm Kristianstad eller Malmö?