gitarrpoet
Veteran
Hur kommer det sig att eon och DoD har kastat sig in på officiella forum medans DnD inte får vara med där. Platsar inte den "eliten" eller vad?
Tolka "officiella" som "sanktionerade av producenten" så blir det klarare.Hur kommer det sig att eon och DoD har kastat sig in på officiella forum medans DnD inte får vara med där. Platsar inte den "eliten" eller vad?
du menar att dem vill att forumet ska basera sina rollspels diskussioner på några specifika rollspel? För första tanken var ju att det var dem mer populär rollspelen, men så slog det mig att DnD är nog minst lika populärt som Western. ^^Tolka "officiella" som "sanktionerade av producenten" så blir det klarare.
Det har inget med popularitet att göra. Forumen är officiella för att spelens tillverkade har sagt "vi tycker att det här är ett fint forum där man ska diskutera vårt spel". Representanter från spelföretagen har också en viss närvaro på de officiella forumen.För första tanken var ju att det var dem mer populär rollspelen, men så slog det mig att DnD är nog minst lika populärt som Western. ^^
kan påståendet utvecklas lite?
Det där kan väl ändå inte vara helt korrekt, åtminstone inte i fallet Riotminds - de har ju ett eget forum på sin sajt som torde vara mer "officiellt" än det på WRNU. Men är det helt korrekt så skulle jag vilja veta hur Riotminds tänker när de dissar sin egen sajts forum på det sättet...?De officiella forumen är de forum där spelens tillverkare själva har sagt: Hej, vi vill att det forum som ska vara vårt officiella forum för vårt spel ska finnas hos er, på rollspel.nu.
Erm... Ett par rader under det du citerade (nästnästa mening, närmare bestämt) så fortsätter Eksem:Det där kan väl ändå inte vara helt korrekt, åtminstone inte i fallet Riotminds
Nä, det finns personer som är grönare än du som jag stendiggat från första början, och det finns de som varit här mycket längre än jag som jag låter likadan mot som mot dig. Ta och skratta bort det, bara, det är vad jag gör. Hey, ska vi säga så här, att nästa gång jag skriver något stenkorkat (du behöver förmodligen inte vänta länge) så får du en frichans att smäda mig som revansch, och det utan att moderatorerna får säga något om saken? (Länka bara till det här inlägget så kan de se att allt har gått fair and square till) :^)bara för att jag råkar ha relativt få inlägg på WRNU
Jag jobbar inte så, men tack för erbjudandet.Hey, ska vi säga så här, att nästa gång jag skriver något stenkorkat (du behöver förmodligen inte vänta länge) så får du en frichans att smäda mig som revansch, och det utan att moderatorerna får säga något om saken?
Två kommentarer som spontant dök upp i mitt huvud:Så länge du är rolig så får du vara hur elak som helst, jag är hårdhudad.
Tack, men jag reggade mig redan 2001, och vill minnas att jag läste på det redan våren 2000. Har dock i princip bara lurkat då jag och forumsystemet här är inte bästa vänner, dessutom var det en minst sagt frustrerande upplevelse att försöka följa diskussionerna här under den tid när jag satt på ett 56K-modem och en gammal 200 MHz-dator. Så jag lät bli.Hi hi, välkommen till forumet, förresten. Hoppas du inte tog alltför illa vid dig.