Nej, jag har aldrig medvetet satt mig ner för att spela rollspel fastän jag inte haft lust.
Däremot har jag vid ett par tillfällen varit med om att jag tappat lusten under spelmötets gång. Det har i bägge fallen rört sig om att jag inte varit på samma våglängd som de tongivande i respektive spelgrupp (och, nej, de av mina "reguljära" som finns här på forumet, det rör sig i bägge fallen om konventspel med främlingar).
Jag satt ändå kvar och spelade på. Jag var inte redo att resa mig, säga: "Det här är tråkigt" och gå iväg. Det handlade inte om personliga motsättningar utan bara om olika förväntningar och uppfattningar.
Sedan har jag någon gång omedelbart efter ett spelmöte beslutat mig för att det här inte var något för mig och aldrig återvänt till just den konstellationen, men det är ju inte riktigt vad du frågar efter.
Rollspel är ett så pass arbetsintensivt tidsfördriv att jag har svårt att tänka mig någon som med berått mod sätter sig för att köra fastän det vänder sig i magen.
Men så snart man gör det för pengar eller som plikt genom jobb eller liknande kan jag tänka mig att man ibland kan känna olust. När jag spelledde mellanstadiebarn på jobbet kunde det hända att man var trött och oinspirerad alldeles innan. När man väl satte igång kändes det dock alltid åtminstone OK och ofta riktigt skoj.