Nekromanti Oheliga Gudar?

Virocon

Swordsman
Kan man tillbe motsvarande vår världs satan i Eon? Man tillber en mörkare Gud och får annorlunda vilkor? Så som att man tillber Crazger den Onde av underjorden och måste slå någon på käften varje dag? Bara som exempel alltså. Vilka onda religioner finns det? Kan jag skapa en egen, eller avråder ni från det?

Jonas...

Warrior
Har du kollat i Religions-modulen...?

Om inte så finns det en del religioner där, som jag nog skulle kalla onda iaf...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Ond kult x 50

Jo, det känns verkligen som om det primära syftet med "Religioner" har varit att ge sl så många onda kulter som möjligt att använda i sin kampanj :)

- Ymir, tycker att det är tufft att man kan nedkalla Döden...

Sir Foilan

Hero
Har inte neoGames haft avsikten att inte ha en objektiv ondska i Mundana?
"The truth is in the beholders eyes" /images/icons/cool.gif
(Sanningen finns i betraktarens ögon)
alltså, vad som är ont är högst subjektivt.

Nu kan jag ju också nämna att jag inte har "Gudar" så vad som står där vet jag inte.

/Sir Foilan

Tradition i Linköping? Inte dumt alls!

Sereg_UBBT

Swashbuckler
tja du har ju till exempel Antimoniterna, eller Ayonsekten, två stycken bannlysta (av Daak-kyrkan) samfund som dyrkar den onde...

läs Religioner för mer info om mina favoriter Antimoniterna

Virocon

Swordsman

Okej, scenariot är så här: Jag har inte Religioner. Förmodligen ett problem, men jag har inte vidare religiösa spelare ändå. Min enda fråga, alltså allt jag behöver för att ge dem några mordgalna fundamentalister på nacken, är vilka som offrar små barn till Hin Onde och dödar sig själva som styrkebevis. Vilka är dem, var finns de och hur är de strukturerade?

"Gör inte det idag som du kan få någon annan att göra"

WHaLe

Hero

Om du skipper det där med barn offer mm och satsat på mordgalna fundamentalister istället så duger ett par daak inkvisitörer fint..

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant

WHaLe

Hero
De onda gudarna är ungefär lika objektivt onda som en makt galen kejsare som använder ondska för att skaffa sig mer makt och behålla den han redan har..

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant

Ymir

Liten kantbaron

Dibukkulten är min favorit. De dyrkar dödsängeln Dibukk och sysslar med slakt- blods- och själsoffer till denne. Och det bästa av allt är att en gren av sekten, De Urgamla, tom kan åkalla honom (!). Ceremonin "Nedkalla Döden" på 20:e magnituden nedkallar mao liemannen till Mundana, förutsatt att han behagar komma.

- Ymir, älskar Dibukk

Evil Peter

Hero
Har inte neoGames haft avsikten att inte ha en objektiv ondska i Mundana?

Men det finns säkert folk (som orcher t.ex.) som skulle kalla självaste Sauron "god". Han är ju trots allt på deras sida (eller tvärtom).

C

Sir Foilan

Hero
God?

"Men det finns säkert folk (som orcher t.ex.) som skulle kalla självaste Sauron "god"."

Det tror jag inte. Han skulle nog ufattas av en orch som fruktansvärt skrämmande. Gör dom inte det de blir tillsagda att göra så händer det inte bra saker, å andra sidan så får de ju oftast göra det de vill, det de är framavlade att göra, nämligen döda...

/Sir Fiolan

...make your way to the Friendly Arm Inn. There you will meet...

/images/icons/cool.gif

Virocon

Swordsman
Dibukk?

Berätta mer! Tjugonde magnituden säger du? Okej, noterat. Hur ska man slå med tärningarna för att lyckas nedkalla honom? Hur många deltagare krävs? Kan man stå emot liemannen? Hur ser liemannen ut?
Säg vad du vet så vore jag tacksam...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Dibukk?

Detta är allt som står i "Religioner":

Nedkalla Döden (20)
Ävwn känd som: Porten till Dödsriket, Åkallan av Dibuk, Liemannens återkomst
Antal filament som måste begäras: 30
Färdigheter: Ceremoni (Ob6T6)
Tidsåtgång: 32 timmar
Räckvidd: Beröring
Varaktighet: Temporär

Öppnar en portal för Dibuk. Om gudomen så önskar kan denne manifestera sig i fysisk form.

I övrigt står det ingenting mera. I min kampanj lät jag honom ta formen av ett skelett med svart kåpa och lie, samt en likblek man med tomma ögonhålor. 10 kultister deltog i ritualen för att nedkalla honom, och 2 oskulder (och en jävla massa djur) offrades under ritualen. Slutligen nedsteg Dibuk, och beviljade kultens överstepräst, Vitalas, önskan att dräpa rp:na. De lyckades dock fly in i slottets Daak-helgedom, och klarade sig på så vis tills Dibuk tröttnade och drog. Det finns inga världen för honom i "Religioner", så antagligen är han nästintill oslagbar.

- Ymir, älskar Dibuk

G

Guest

Guest

Berätta mer!

Köp Gudar & Religoner istället /images/icons/wink.gif. En mycket användbar modul. Speciellt om man spelar en religiös karaktär.

/Tiamel

Virocon

Swordsman

Dig! Knäckande de lux! Tack, nu har jag lite äventyrsmaterial att gå på. Nedkalla Döden, hur underbart är inte det?
Hm...
Döda(auto)***
Offret slår Ob20T6 trauma och dör... Åh vad det känns bra.
***inget slag görs***
Man kanske ska köpa modulen ändå....