silversurfan
Hero
Jag upptäckte en sak för ett tag sedan. Under en av de få tillfällen då jag INTE var SL så skulle Loke vara SL i stället. Visst, han berättade vad som hände men lutade sig mest bakåt och lät oss hitta på vad vi ville göra. Oj, det var skitskoj. Vi fick för en gångs skull klara upp våra egna affärer istället för att bli ivägsläpad av någon svartklädd mystisk man som ville att vi skulle göra hans. Jag kunde ägna mig åt politiken och släpade iväg de andra på massor av MINA affärer istället. Det gjorde så att SL slapp hitta på äventyr utan kunde lugnt låta spelarna spela sina spel istället. Ibland skickade han in olika saker som vi skulle klara av på vägen. Just nu har jag kanske tre-fyra fiender och måste ta hand om dem annars tar de hand om mig. Grejen är att SL inte behöver hitta på vad vi ska göra utan ger oss helt fria tyglar. Ibland får vi väll något uppdrag men det är bara om vi sitter still på plats vilket inte händer så ofta.
Det var ett roligt system som jag vill rekomendera. Att låta spelarna skapa äventyret utifrån deras egna handlingar istället för något SL har i sin reseplan.
"I begynnelsen skapade människan Gud"
Det var ett roligt system som jag vill rekomendera. Att låta spelarna skapa äventyret utifrån deras egna handlingar istället för något SL har i sin reseplan.
"I begynnelsen skapade människan Gud"