Nekromanti Okänt område

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vad finns i området nordöst om Frekre? Där finns ju nämligen en landremsa som inte förefaller vara behärskad av något vidoniskt land. Dessutom finns det några öar längre åt norr, utanför Vastus Magnus. Är dessa öar befolkade av ättlingar till vastomagnier, zakier, dodjaber (eller vad de nu heter) eller några andra? Mina egna funderingar ahr varit att förlägga en "karibisk" övärld där, sedan zombie-tråden nedan. Där har dessa öar behärskats av frekrierna i ett antal år. Vad är den "officiella" idén och om och namnet på dessa områden?

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby

Rosen

Myrmidon
<I>Vad finns i området nordöst om Frekre? Där finns ju nämligen en landremsa som inte förefaller vara behärskad av något vidoniskt land.</I>

(kollar kartan...) Jevvligt bra fråga; jag har aldrig ens tänkt på att den finns där.

<I>Dessutom finns det några öar längre åt norr, utanför Vastus Magnus. (...)
Mina egna funderingar ahr varit att förlägga en "karibisk" övärld där, sedan zombie-tråden nedan. Där har dessa öar behärskats av frekrierna i ett antal år. Vad är den "officiella" idén och om och namnet på dessa områden?</I>

Den officiella idén var faktiskt att vänta och se, för herrar Seter och Algstrand hade funderingar på att skriva ihop en kampanj kring det området. Sen blev de gruvligt upptagna med DoD6 och skrinlade alla såna funderingar, synbarligen permanent, så den ögruppen är nog up for grabs numera.

--
Åke

Weatherman

Hero
Weee, Karibiska öar! Underbart, voodoo, buckanjärer, rom och städer som börjar på Port!

Någon borde klå upp Seter och Dante och hota med mer stryk om de inte ägnar sig åt ett bättre rollspel ;-)

weatherman - tycker egentligen inte illa om DoD6

------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.

Nightowl

Champion
Ett Karibien vore jättekul, jo.

Kusten av Vastus Magnus had jag tänkt mig lite som Barbareskstaterna, med pirater i fartyg som inte klarar djupsjöfart som gör räder mot passerande skepp. Fast nu har de vidoniska mercatorerna skepp som kan ta omvägar - så kustens småfurstar kan inte ägna sig åt sjöröveri heller, och handeln går också sämre. Ergo, de vill skaffa sig djupsjögående skepp de också, och var skall de hitta skeppsbyggare och sjöfarare och navigatörer... om inte i Vidonia. Rollpersoner, alltså.

Nightowl

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.

Weatherman

Hero
Gott, Gondica behöver mer pirater, buckanjärer, kapare, korsarer (kanske inte) och allt vad de kallas.

weatherman gillar pirater P)

------------------
pungen faller aldrig långt från den spetälske.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Nordöst om Frekre ligger orörd vildmark. Det bor inga sapienter där och landet är för kargt och oländigt för att locka nybyggare -- åtminstone än så länge.

Anders