Nekromanti Ok ok kanske lite dumt men....

Fanatic Assasin

Veteran
Kanske en rätt korkad fråga nu när nya DoD kommer ut (redan förbeställt) men jag måste veta. Kommer något(data)spelföretag någonsin våga göra ett nytt DoD till dator efter den stora floppen med, vad hette det ehhh typ Drömmarnas brunn. Själv föredrar jag "pappers" rollspel men vad fan vi lever trots allt i ett nytt millenium.

/ Fanatic Assasin
Säg emot och få en kniv i ryggen....

Johan K

Gammal & dryg
Det vore ju kul om det kommer ut ett nytt dataspel till DoD ! Man kunde ju köra samma typ som man har till Diablo 2.
Låter det som en bra ide ??

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Fanatic Assasin

Veteran
njaaaa

Jag skulle nog föredra nått som inte enbart var slakt av små monster slakt av stora monster och slakt av demoner. Har du kört Fallout? Tro mig det är värt det, visserligen är det rätt gammalt men det kommer mycket närmare ett "riktigt" rollspel än tex Diablo eller Baldurs Gate eftersom det inte ENBART (men mycket /images/icons/smile.gif) går ut på att slakta. Du kan gå upp i välldigt många färdigheter som "Speech" eller "Barter" som i de andra RPG spelen bara baseras på "Charisma". Pröva.

/ Fanatic Assasin
Säg emot och få en kniv i ryggen....

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Instämmer

Instämemr helt med föregående talare. Kasta bort Diablo-skräpet och få lite kvalité istället. /images/icons/smile.gif

- Robert Jonsson (webmaster, Altors Vidder)
Altors Vidder: http://drakar.rollspel.nu/

Man Mountainman

Storsvagåret
I Fallout 2...

.. åh, jag älskar att säga detta: I Fallout 2 kan du i princip klara spelet och bara döda en enda varelse: Frank Horrigan, sista "bossen".

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Mutant

Warrior
Nja

Fallout kan ju vara kul.....
men ett till seg-spel vill man ju inte ha, Multiplayer drift vore ju bra kul också.

...och hör sen!

Mutant

Warrior
Re: I Fallout 2...

I princip?
Du måste skämta...
Fallout är ett extremt slaktar spel!
För att komma iväg med tankern måste man döda ett stort antal aliens...
i Vault 15...
samt gubben precis i början, samt att dom flesta uppdrag innefattar att man ska döda någon.

...och hör sen!

Klon

Hero
Re: Nja

om man snabbade upp stridsystemet bara så skulle det bli mycket bra.
Jaq det och en sak till, alla verkar vilja slåss mot den som slog tjackhoran i gränden inklusive borgmästaren och det rivaliserande gänget när man passerar dem "in combatmode", lite dåligt...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Strikt taget: NEJ ...

Det nya milleniet inleds den 1 januari 2001. Allt annat är mediahype.

/Dante

Johan K

Gammal & dryg
Re: njaaaa

Nej självklart ska det vara uppbyggt kring Ereb. Men själva konceptet bär det gäller karaktärens uppbygande tycker jag är helt suverän !!! Det ska ju vara mycket tänkande och klurande åxå inte bara en massa slaktande...

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>