Dödsnackforum...
Tja,
www.rpg.net har ett särskilt forum (inte chatt) för allmänt dösnack, brandtal, etc, men folk har en tendens att göra dylikt i de vanliga forumen i alla fall... Ungefär som speciella ställen för klotter och grafitti; vad håken är det för vits att tagga en plats man FÅR tagga???
På rpg.net finns däremot ett bisarrt spontanförslag som hittills (nåja) fungerat: en figur vid namn Michael Gentry förklarade att allt som folk var arga på var hans fel, och varje gång de blev så arga så de kände för att elda på någon, skulle de minnas detta och elda på honom istället; varje gång de kände för att säga något elakt skulle de komma ihåg att "allt är Michael Gentrys fel" och snacka skit om honom istället, osv. Naturligtvis har inte detta fungerat, men det har lätt till en hel del avväpnande humor som faktískt svalkat en del lågor (samt en del bisarra OT-diskussioner, av typen "eftersom Michael Gentry är universums ondaste människa, varför avslöjar han det?").
Om jag trodde att blixten kunde slå ner två gånger på samma ställe skulle jag anmäla mig till offentlig syndabock på rollspel.nu - man får i alla fall uppmärksamhet! ;-)
För att återgå till ämnet och summera: Jag undrar om det skulle ha önskad effekt, men _om_ de som sköter det tekniska inte har något _bättre_ för sig kan de väl lägga upp vad som krävs för en chatt eller ett dösnackforum...
Nightowl, vars bästa diskussioner alltid går off-topic... usch...
"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus