Nekromanti Okontrollerad dissipation av nekrotopiska filament

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
När man dissiperar nekrotropi okontrolerat så löper filamenten amok, men det är fortsfarande nekrotopisk energi, borde då inte en odöd tex lich "läkas" av detta?

Detta innebär då väll att om man skulle försöka sig på att alstra 12,000 filament (och att man har under 12,000 i FV), och då fummel vid alstring ger hälften okontrollerat, att man skulle "läkas" 0b6,000t6?

Är dock jätteosäker på detta pga minna brister inom det magiska området i mundana.

lijat

Swordsman
mycket möjligt att en lish skulle läkas av det men det spelar ingen roll då han skulle ha tonat bort på fläcken pga qadosh förlusten.

Hjalle

Swashbuckler
Jag tror absolut att lischer tar skada av Okontrollerad dissipation av Alstra Nekrotropi. Annars skulle det bli vansinnigt. :gremtongue:

-Hjalle

G

Guest

Guest
Jag håller med, människor och andra varelser tar ju skada av okontrollerad dissipation av biotropiska filament.

lijat

Swordsman
inte om man fummlar slaget(då förloras lika myket qadosh som dom filaments om alstrades 3 filament -> -3 i qadosh) och med dom mängderna tärningar som det pratades om är det oundvikligt.

däremot kan det (om det fungerar) vara värt -1 i qadosh för att återfå ob3t6 trauma.

StefanB

Warrior
Laholm, Halland, Sverige, EU, Norra Halvklotet, Te
inte om man fummlar slaget(då förloras lika myket qadosh som dom filaments om alstrades 3 filament -> -3 i qadosh) och med dom mängderna tärningar som det pratades om är det oundvikligt.
Detta visste jag inte om, min spelgrupp har alltid sagt att det är -1.

Var står detta? i mystik och magi? vill gärna visa minna kamrater detta...

rax

Swordsman
Står i grundreglerna...

Eon II, s. 241:

Då filament dissiperar okontrollerat måste magikern slå ett svårighetsslag mot PSY för att inte förlora en poäng (-1) Qadosh. Svårigheten för detta slag består av lika många tärningar som antalet filament som magikern alstrat. Misslyckas detta slag förlorar magikern en (-1) poäng Qadosh. Om slaget blir fumlat så förlorar magikern lika många poäng Qadosh som antalet filament som alstrats.
/Rax

DarkMystic

Swordsman
Fummel är dåligt!

En lisch blir "helad" av kontrollerade nekrotropiska filament som ger energi och annat krafs till honom/henne. MEN en okontrollerad filament som nekromtropiska filament skadar även en lisch!

/DarkMystic

Archaon has come to old world with all of the dark godes armies but not only stands the man of Empire and their allies in his way for the foul ratmen Skaven are waiting for Archaons victory and then shall the know world be invaded by a flood of rats and then even the masters of chaos will tremble for the might of the Horned rat!

Marukusu

Hero
[Off f*ckin Topic]

...och vad säger the Horny Rat när hundratusentals människor, alver, dvärgar, ödlefolk, mumier och vampyrer knackar på Skavenblight och vill kötta?

Squeek!*kasplatt*

Jag ber forumens alla gudar om ursäkt för att ha uppmanat till diskussion rörande annat än ämnet.

MVH
Marukusu, men jag kunde bara inte låta bli...