Nekromanti Oktober-skrytet

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag tar upp en av Krilles idéer från Rävsvans-forumet, nämligen hans "veckans skryt"-inlägg. Eftersom jag inte hinner lägga ner riktigt lika mycket tid som han på spelkonstruerandet (jag har tre småbarn hemma) så nöjer jag mig med "månadens skryt".

Gondica
Gondica växer vidare på många olika sätt. Varje vecka hittar jag nya infallsvinklar på denna min egen favoritspelvärld. Nightowl är lika kreativ. Min förhoppning är att få upp en ny PDF med bakgrundsinformation varje månad på Rävspels sajt.

Idag har jag färdigställt en femsidig PDF som tar upp Vidonias äldre historia (Forntiden, Kejsareran, Svärdseran). Den skildrar bland annat hur profeten Maharahul sådde ekomantins frön bland daladherna strax innan det ursprungliga Blå Kejsardömet upprättades av Aurelianus Invictus och varför detta imperiums huvudstad Tirins förintades vid kejsarerans slut. Jag har e-postat PDF-en till Tove & Anders för uppläggning på Rävspels sajt så snart de hinner.

Nightowl har skrivit ett bra Word-dokument om termalisk folktro, med många olika kusliga varelser, som de djuphavsboende laistrygonerna. Jag fick slutversionen filen för några dagar sedan. Under november ska jag redigera den, omvandla den till en PDF och lägga upp den på Rävspels sajt. Mer info bör därför komma i november-skrytet.

Jag grunnar allvarligt på om jag ska skriva ett digert dokument om Svärdsåldern, Gondicas motsvarighet till folkvandrings- och vikingatiden. Det finns många bra idéer, så det är mest en fråga om prioriteter.

Lemuria
Några nya poster har lagts upp av en utomstående skribent på Lemuria-wikin på Rävsvans' sajt.