Nekromanti Oktoberlandet - äventyr

McKatla

Utan titel
Till Oktoberlandet, första utgåvan, fanns en del trevliga äventyr i pdf-format. Jag minns bara två, bägge skrivna av Nils Hintze: "Våldsam Vinter i Vajrak" och "Körsbärsträdet". Bägge har gått förlorade för mig på grund av datorbyten etc, och jag har inte lyckats lokalisera dem online heller. Är det möjligen någon på forumet som har kvar dem och kan tänka sig att dela med sig?

Nässe

Myrmidon
McKatla;n173575 said:
Till Oktoberlandet, första utgåvan, fanns en del trevliga äventyr i pdf-format. Jag minns bara två, bägge skrivna av Nils Hintze: "Våldsam Vinter i Vajrak" och "Körsbärsträdet". Bägge har gått förlorade för mig på grund av datorbyten etc, och jag har inte lyckats lokalisera dem online heller. Är det möjligen någon på forumet som har kvar dem och kan tänka sig att dela med sig?
Roligt att du gillade dem! Tre äventyr hann det bli till första versionen av Oktoberlandet, Våldsam vinter i Vajrak, Körsbärsträdet och Pankratis Positiv. Delar av Våldsam vinter i Vajrak har omvandlats till det som nu är Tsarens röst; äventyret som följer med i grundboken till nya Oktoberlandet. Jag tror inte man känner igen jättemycket mer än att byn heter Vajrak och en del spelledarpersoner. Tanken är att Tsarens röst ska kicka igång en fem delar lång kampanj.

Även Körsbärsträdet ska ges ut igen i någon form som ett fristående äventyr. I dagsläget vet jag inte hur mycket det kommer arbetas om- det är länge sedan jag läste det och jag minns inte hur väl jag tyckte det funkade.

Pankratis Positiv kanske återvänder på ett eller annat sätt även om det inte finns några planer på det just nu. Det var ju ett något udda äventyrsupplägg där jag blev inspirerad av en lista med olika bomber och ville se vad som händer om man ger rollpersonerna ett föremål som är väldigt, väldigt mäktigt. Om äventyret kommer tillbaka lär grundpremissen vara förändrad.