Nekromanti Old age and revenge

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Nog första gången jag gör något utan guidelinjer utan rent målande ända ifrån start.Var smått annorlunda. Vill ni ge kritik så varsågod.

Bilden är iaf en x-rp numera slp som förlorade sin bror. Sedan dess har han letat efter porten till underjorden för att kunna hämta honom.

I denna version hittade han aldrig porten och fortsätter vandra, trots att han är gammal och borde vara död.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Du bör kolla in blending mer, helt klart. Och du måste tänka på olika värden och väga ljussätta bilden. Nu finns det inga brytningar mellan ljust och mörkt och inga självklarar skuggor eller så.

Mer sådant. Nu är iof jag också svag på allt det där, men jag tror ändå du bör kolla på det här med blending en hel del.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Vad för värden skall jag tänka på ?
blev inte riktigt klok på det svaret.

Håller med har inga klara skuggor då jag inte riktigt bestämt mig vart ljuset skall komma ifrån ännu.
Här har du en uppdatering Bild
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
McFisk said:
Vad för värden skall jag tänka på ?
blev inte riktigt klok på det svaret.

Håller med har inga klara skuggor då jag inte riktigt bestämt mig vart ljuset skall komma ifrån ännu.
Här har du en uppdatering Bild
Med värden syftar jag på skillnader i kulörer. Jag saknar ordentliga kontraster. Det finns inget tydligt spel mellan ljust och mörkt och därigenom olika typer av kulörer.
 
Top