Nekromanti Old School D&D i Stockholm i helgen

Eksem

Champion
Nån i Stockholm som är sugen på att köra igenom nån mysig gammal (eller ny?) old school-modul i helgen? Jag fixar färdiga rollpersoner så det bara är att sätta igång direkt. Antagligen kör vi TOMB OF HORRORS, den superklassiska mördarmodulen. Dyk upp och bli härdad!

Tid och plats återkommer jag med senare.

EDIT: Det blir på Söndag förmiddag.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eksem said:
Nån i Stockholm som är sugen på att köra igenom nån mysig gammal (eller ny?) old school-modul i helgen? Jag fixar färdiga rollpersoner så det bara är att sätta igång direkt. Antagligen kör vi TOMB OF HORRORS, den superklassiska mördarmodulen. Dyk upp och bli härdad!

Tid och plats återkommer jag med senare.
Jag är sugen SOM FAN men har absolut ingen tid överhuvudtaget.

Hade jag haft tid så skulle jag vara tvungen att spendera den på mitt examensarbete.

anth

Vetefan
krank said:
Jag är sugen SOM FAN men har absolut ingen tid överhuvudtaget.

Hade jag haft tid så skulle jag vara tvungen att spendera den på mitt examensarbete.
krank, säg till när du tagit din examen så firar vi det genom att döda dig i en OSR-modul. :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
anth said:
krank, säg till när du tagit din examen så firar vi det genom att döda dig i en OSR-modul. :gremsmile:
Just Tomb of Horrors har ju Eksem påstått skulle passa mig asbra... Därav frustrationen. Men jag är fett på i vår, om mitt examensarbete går vägen.

Nåt ska jag väl kunna unna mig innan jag fortsätter studera i syfte att kunna bli legitimerad i alla mina ämnen...

G

Guest

Guest
lasergreger said:
Hrm, vad kostar tur&retur till Stockholm från Umeå? :gremtongue:
Skit i priset - du får ju tillbaka pengarna i dungeonen.... eller!? :gremlaugh:

Eksem

Champion
LOKAL

Se där, ser ut som att vi blir ett gäng som kör på söndag! Då behöver vi bara hitta nånstans att spela också :gremsmile:

Den vanliga "Plan B"-lösningen brukar vara Dragon's Lair på Kungsholmen. På Söndag bör vi inte behöva tävla allt för mycket om utrymmet jämfört med t.ex. under Repetikon (som alltid blir av), men varning för att det rör sig om en någorlunda "publik" miljö om någon känner sig obekväm med detta.

Alternativt kan vi kanske vara hemma hos mig (måste kolla med min samboende först), men det är i söderförort med tillhörande katt; så allergiker och tunnelbaneovana varnas :gremsmile:

Andra förslag mottages tacksamt!

Jarl

Hero
Re: LOKAL

Eksem said:
Alternativt kan vi kanske vara hemma hos mig (måste kolla med min samboende först), men det är i söderförort med tillhörande katt; så allergiker och tunnelbaneovana varnas :gremsmile:

Andra förslag mottages tacksamt!
Min bostadsrättsförening har en lokal i byggnaden där jag bor som egentligen är perfekt för rollspelande: bra med bord och stolar, mini-kök med kaffebryggare/diskmaskin/etc och toalett. Den är sällan upptagen, speciellt inte på helger. Dock ligger den i Nockebyhov, så är jobbigt för en att ta sig till Brommaplan så är det inte så bra...

Eksem

Champion

Jag tycker det låter som en utmärkt lokal, på helger har man ju lite mer restid så att säga. För mig funkar det, restid på c:a trekvart från söder om stan.

Jarl

Hero

Eksem said:
Jag tycker det låter som en utmärkt lokal, på helger har man ju lite mer restid så att säga. För mig funkar det, restid på c:a trekvart från söder om stan.
Kan ialf kolla om den är ledig på sön!

Uppdatering: verkar som den är upptagen då, sorry!

Erik_N

Warrior

Jag har gott om utrymme hemma för en spelgrupp om sex-sju personer. Detta är i Huvudsta, Solna vilket kan vara lite obekvämt eftersom dom stängt av dom första två stationerna på blå linjen (Kungsträdgården och T-Centralen), men det går ju att åka till Fridhemsplan och byta...

Necross

Swashbuckler

Erik Ny said:
Jag har gott om utrymme hemma för en spelgrupp om sex-sju personer. Detta är i Huvudsta, Solna vilket kan vara lite obekvämt eftersom dom stängt av dom första två stationerna på blå linjen (Kungsträdgården och T-Centralen), men det går ju att åka till Fridhemsplan och byta...
Huvudsta blir väl fint?

Men en sån där bostadsrättsföreningslokal vore ju så klart finemang. Tyvärr har jag ingen sån själv dock, och min lya är ett bombnedslag.

Dragon´s Lair kan ju vara hur stökigt som helst. Fattar inte hur folk kan spela rollspel där öht.