Detta är både lite Chronopia och lite Ereb, så läs ut...
Jag började min rollspelskarriär, eller ja NÄSTAN, men mitt första rollspel var DoD Chronopia, som vi spelade både Chronopia-äventyr och Ereb-äventyr till. Chronopia hade en väldigt härlig stämmning.. Ända tills mina kompisar köpte en massa tilläggsböckerna och ja.. ALLT blev speedat. Usch. Nu undrar jag om någon har några goda erfarenhter av att omarbeta Chronopia? Ta fasta på det mörka och på steampunken? Om någon hade alternativa världar eller material att dela med sig av skulle jag bli glad.
Och sedan så planerar jag en kampanj i fantasymiljö, med plats för drakar, orcher.. osv. Jag tänkte använda DoD-reglerna fasst med nya magiregler. Men.. jag har inte Ereb Altor modulen.. Några tips? Känns lite onödigt att köpa den bara för en kampanj.. Om någon vill veta så är det detta jag planerat:
Rollpersonerna börjar alla som ynglingar som upptäcker att dom har starka magiska förmågor. Dom är åtskilda, och jag spelar nog denna sekvensen med bara en spelare. "1 äventyr"
Det är nu dom väljer sin "magiska inriktning" (I hela vår DoD-karriär har vi bara haft en magiker, och knappt några mäktiga personer.)
Sedan så får dom hålla till på en magisk akademi som lärlingar och lattja lite..
Sedan så hoppar vi framåt.. Dom är några av världens mäktigaste magiker, och i den nya episoden börjar vi med att dom utplånar en enorm fientlig armé lite sådär.. /images/icons/smile.gif Spelarna får känna sig lite mäktiga.
Sedan.. Dom sugs iväg till en annan värld, och får vilset och förtvivlat använda sina krafter för att hoppa från värld till värld.. En del grymma upplevelser, och en hel del sjuka också.. (Läste denna iden när jag råkade snubbla in på skräckforumet)
Jag har också funderat på att låta spelarna spela en orch-hord, där varje spelare gestaltar kanske en befälhavare, en politisk makt och en elitsoldat.. Sedan.. Rätt fria händer! Med lite finness kan man låta spelarna först störta landet i fördärvet som orcher, och sedan vifta bort den mäktiga horden som magikerna.. I sanning en imponerande kampanj! (Hoppas jag)
Några tips om hur jag fixar en spelvärld? Några andra tips? Några frändar inom Chronopia-spelarna? (Jag skrev en massa om kampanjen, så glöm inte att jag vill diskutera Chronopia också! /images/icons/wink.gif)
/Arvidos Magus- Too... ni kan nog det nu!\
Jag började min rollspelskarriär, eller ja NÄSTAN, men mitt första rollspel var DoD Chronopia, som vi spelade både Chronopia-äventyr och Ereb-äventyr till. Chronopia hade en väldigt härlig stämmning.. Ända tills mina kompisar köpte en massa tilläggsböckerna och ja.. ALLT blev speedat. Usch. Nu undrar jag om någon har några goda erfarenhter av att omarbeta Chronopia? Ta fasta på det mörka och på steampunken? Om någon hade alternativa världar eller material att dela med sig av skulle jag bli glad.
Och sedan så planerar jag en kampanj i fantasymiljö, med plats för drakar, orcher.. osv. Jag tänkte använda DoD-reglerna fasst med nya magiregler. Men.. jag har inte Ereb Altor modulen.. Några tips? Känns lite onödigt att köpa den bara för en kampanj.. Om någon vill veta så är det detta jag planerat:
Rollpersonerna börjar alla som ynglingar som upptäcker att dom har starka magiska förmågor. Dom är åtskilda, och jag spelar nog denna sekvensen med bara en spelare. "1 äventyr"
Det är nu dom väljer sin "magiska inriktning" (I hela vår DoD-karriär har vi bara haft en magiker, och knappt några mäktiga personer.)
Sedan så får dom hålla till på en magisk akademi som lärlingar och lattja lite..
Sedan så hoppar vi framåt.. Dom är några av världens mäktigaste magiker, och i den nya episoden börjar vi med att dom utplånar en enorm fientlig armé lite sådär.. /images/icons/smile.gif Spelarna får känna sig lite mäktiga.
Sedan.. Dom sugs iväg till en annan värld, och får vilset och förtvivlat använda sina krafter för att hoppa från värld till värld.. En del grymma upplevelser, och en hel del sjuka också.. (Läste denna iden när jag råkade snubbla in på skräckforumet)
Jag har också funderat på att låta spelarna spela en orch-hord, där varje spelare gestaltar kanske en befälhavare, en politisk makt och en elitsoldat.. Sedan.. Rätt fria händer! Med lite finness kan man låta spelarna först störta landet i fördärvet som orcher, och sedan vifta bort den mäktiga horden som magikerna.. I sanning en imponerande kampanj! (Hoppas jag)
Några tips om hur jag fixar en spelvärld? Några andra tips? Några frändar inom Chronopia-spelarna? (Jag skrev en massa om kampanjen, så glöm inte att jag vill diskutera Chronopia också! /images/icons/wink.gif)
/Arvidos Magus- Too... ni kan nog det nu!\