jag efterfrågar intressanta drag hos humanoider, insektioder och andra bestar, sagoväsen el. dyl som skulle ge en fiktiv ny värld en fräsh andedräkt. Om man plockar långa öron blir de alver, intelligenta och små: gnomer, blodsugare: vampyrer osv osv osv...
jag har insett att ett stort problem är att befolka min värld på med intressanta varelser.
Det är inte bara ovanstående problem jag stött...
När jag skapar nya intelligenta arter utgår jag från människan, ändrar nåt och stoppar in dom i en nish. Väldigt kasst sätt då många människan är att föredra i många rollspel pga dess flexibilitet. Varför får inte alver, dvärgar eller gnomer kunna finnas överallt och vara lika unika till sin natur som människan.
Jag överväger att helt skrota människan pga dess dominans och referens-aktiga egenskap, är detta klokt?
jag har insett att ett stort problem är att befolka min värld på med intressanta varelser.
Det är inte bara ovanstående problem jag stött...
När jag skapar nya intelligenta arter utgår jag från människan, ändrar nåt och stoppar in dom i en nish. Väldigt kasst sätt då många människan är att föredra i många rollspel pga dess flexibilitet. Varför får inte alver, dvärgar eller gnomer kunna finnas överallt och vara lika unika till sin natur som människan.
Jag överväger att helt skrota människan pga dess dominans och referens-aktiga egenskap, är detta klokt?