Nekromanti om alver !

Morollan

Veteran
är alla alver vegitarianer eller e det bara nåt som min polare hittat på ?

Det är med största säkerhet något som din vän hittat på.
Varför skulle annars var och varannan alv gå och bära på en jaktbåge? För även om dom måste jaga tiraker lite då och då så tror jag faktiskt bågen främst används till jakt.

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck

Nightowl

Champion
Re: Jo, men... [ot]

Alverna är MILITANTA veganer... de dödar rovdjur eftersom de är så elaka och dödar de stackars växtätarna... de är INKONSEKVENTA veganer också!

Nightowl, som vill påpeka att Björnens Brödraskap i Gondica också är militanta veganer, fast med en viss syftningsskildring.

PS: ObEON: "Alverna" i Glorantha är veganer. De jagar inte - deras vapen är bara för att strida med (mot människor, bland annat - "the only good human is compost"). Vem vet, DEATHs SL kanske fått idén därifrån... fast den är ju inte svår att komma på själv. DS.

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Vindhand

Myrmidon
ja.

är alla alver vegitarianer eller e det bara nåt som min polare hittat på ?

Är polaren ifråga spelledare kan det med lätthet vara både och. (d.v.s: det _är_ så i spelet, men tack vare spelledarens fantasi snarare än hans läskunnighet och ekonomi)

Ymir

Liten kantbaron
Re: Vegetarianer i Mundana? Naeh...

Tja, det bekräftas ju ganska ordentligt i "Alver - Förbannelsens folk" att alver äter kött. Problematiskt vore det väl annars- tvivlar starkt på att Mundanas matkultur klarar av att ge tillräcklig näring åt en vegetarian.

- Ymir, som uppfattar jakten som en av de viktigaste näringskällorna hos Mundanas alver (Léaram och Pyar undantaget, och om man får fråga Hatten så lever Sanari säkert på kongelat...)