Nekromanti Om att dra in nytt folk

Bassejr

Hero
Så, när man är som jag och spelar i en förening eller med sina närmsta kompisar, blir det sällan variation i vilka spelare som dyker upp. Vilket jag tycker är lite synd.

Om att dra in nytt folk här, handlar om steget före första öventyret. Jag menar, Hur hittar man folk som kan vara intresserade av dem, hur får man dom intresserade, och hur undviker man att skrämma iväg dem med komplicerade regler och att känna sig underlägsna osv?

Cassius

Hero
Det som har fungerat bäst för mig(har en väldigt grön spelgrupp och har aldrig problem att få in folk) är att locka med exklusivitet. Du frågar just den här personen för att du gärna skulle vilja att just den var med. Att ni har pratat om att den skulle passa bra osv. Det gör ofta att folk blir lite smickrade och är därför beredda på att prova. Efter att dom provat är dom så klart helt jävla hooket.

Tomatalven

Hero
Angående krångliga regler: spela Fantasy!osg
Inte säker på hur jag lyckades ragga de nya till min grupp. De har känt mig i ett år drygt och ibland har jag snackat om rollspel lite mystiskt och med tiden blev några nyfikna och uttryckte själva att de ville testa.
De du vill ragga till din grupp har säkert spelat någon sorts rollspel innan, typ datorrollspel eller, om de är yngre kanske forumrollspel, och då kan de bli taggade på "riktigt" rollspel :gremsmile: så var nog mitt fall.