Nekromanti Om du fick chansen, vad skulle du ta bort från ...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Lajvförakt

"Så om ni tänker tycka att lajvare är lökiga så kommer jag bestämt hävda att lajvare faktiskt är asballa och mycket bättre än alla vanliga rollspelare. "

Som om vi skulle hävda att Rising var det häftigaste sedan kokat späck så skulle du alltså jobba hårt för att framställa dig själv som en riktigt usling? :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Lajv is Lajv

Det största föraktet för lajvare har jag mött hos andra lajvare. Mer "seriösa" lajvare verkar kunna lägga ner ändlöst med tid åt att håna boffrare som springer omkring och slår på varandra med ihoptejpade liggunderlag. Jag hyser personligen främst förakt för riktigt pretantiösa lajvare som inte nöjer sig med att ha kul utan måste utforska könsbarriärer eller något annat flum. 25 personer i badrockar som bor en vecka tillsammans i ett tält är inte ett könslöst galaktiskt överråd som utforskar gränserna mellan man och kvinna. De är ett gäng töntar.

Annars tycker jag att tröskeln är väldigt hög när det gäller de lajv som jag varit intresserad av. Liksom mina seriösa lajvpolare lär sig nya språk, smider egna rustningar och åker upp och bygger byar månader i förväg. Hur ska en nyfiken liten filur som jag kunna våga mig på att delta i något så otroligt seriöst? Dessutom känns det lite utelämnade att plötsligt spela en roll inför massor av okäna människor istället för fyra kompisar hemma i lägenheten.

[H2O]

Veteran
Re: T6:orna!!!

Oh nej, det är ju den absolut bästa. Alldeles lagom många möjligheter. Ligger bra i handen, och är lätta att förpacka på grund av sin fina kubform :gremsmile: