Nekromanti Om du fick göra en tidsresa var skulle du fara då?

Johan K

Gammal & dryg
Som topicen säger..
Om du fick en tidsmaskin som bara funkade för en resa fram & tillbaka 1 gång. Var skulle du fara ?

Jag skulel nog vilja resa tillbaka till Jesu tid, bara för at se hur det var där & se hur mycket som stämmer av biblen.
ELLER så skulle jag vilja resa& uppleva Cesar & uppleva Rom på den gammla goda tiden...

G

Guest

Guest
1930 talets tyskland. Så skulle jag gå med i ett visst ungdomsförbund.

Jag har alltid gillat höga stövlar och bruna skjortor!

Krille

Super Moderator
31 juli 1790

Om du fick en tidsmaskin som bara funkade för en resa fram & tillbaka 1 gång.
Lätt. 31 juli 1790, och sen skulle jag stå i kö tills patentverket öppnade och se till att få patent nr 1X på tidsmaskinen.

Det är nämligen så här, att patent no 1 från 1836 inte är det första patentet i USA. Det fanns ca 10 000 patent innan dess från 1790, som inte är numrerade utan kommer i datumordning istället. Sen instiftade man en ny patentlag och började numrera från 1. Patenten sedan tidigare registrerades om som nummer 1X och uppåt.

Hur som helst, man kanske inte tjänar så mycket pengar på att registrera patentet på en tidsmaskin redan år 1790, men ens namn kommer definitivt vara odödligt. Tänk er själva: Patent 1X, en maskin som kan resa i tiden, tillhörande Krister Sundelin. Hur coolt är inte det?

Fluffa runt och träffa folk? Nä, det kan man göra varje dag, Du kan ge dig på att alla tidsresenärer kommer att flänga runt i tiden och skaka tass med Julle Cesar och Gustav Vasa och Christopher Columbus och whatnot, men bara en kommer ha patent nummer 1X, och det finns bara ett patentnummer värdigt en tidsmaskin, och det är nummer 1X.

krank

Går ondskans ärenden
Re: Om du fick göra en tidsresa var skulle du fara

Vart jag skulle åka... Lätt val.

Början av 1960-talet nångång. USA.

Åka tillbaks? Vaddå åka tillbaks? Varför skulle man vilja det?

* Se till att ta sig till Max Yasgurs fält den 15:e Augusti 1969.
* Köpa aktier i lämpliga företag - Microsoft, till exempel.
* Vara med om hippie- och punkrörelsernas framväxt.

Vad skulle jag kunna sakna?

Datorer? Äh, de började ju komma så smått då. Dags att skaffa sig patent på något roligt...
TV? Bah, det finns ju Star Trek.
Kompisar och familj? Äh, de kommer inte att hinna sakna mig. Jag träffar dem ju igen när jag är kring 60-70 bast sådär.

Johan K

Gammal & dryg

* Köpa aktier i lämpliga företag - Microsoft, till exempel.
Oohh !
Där sa du något.. Det vore ju ämlans så smidigt att kunna invenstera där med ett X anta aktier. Då kunde man ju bli ganska ofattig, så att säga.. =)

krank

Går ondskans ärenden

Sedär, kapitalist innerst inne...
Pfft... Det var mer ett exempel på fördelar man kan dra av situationen, med lite sikt in i framtiden. Självklart skulle jag aldrig faktiskt köpa Micro$oft-aktier. Troligen inga aktier alls. Däremot kunde man sitta och vara cool i att förutspå grejer...

Man Mountainman

Storsvagåret

1967, San Francisco, summer of love, och sen 1969, Woodstock, Woodstockfestivalen.

/Kalle

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
New York juni 1939 för att uppleva the World fair. Jag skulle stanna kvar till september 1945 innan jag for tillbaks. Under kriget skulle jag jobba någonstans i rustningsindustrin. Innan jag drog skulle jag satsa mina intjänade dollar i IBM-aktier och casha in dem här och nu.

Nightowl

Champion
Till 2007-08-09 19:40. Sedan skulle jag posta en ordagrann kopia av Johans inlägg som startade denna tråd, en minut innan han gör det. Fattaru vad paff han skulle bli!

Erik

Rising

Vila i frid
Jag skulle först bjuda hem någon tjej jag ville impa på. Sedan skulle jag ställa tidsmaskinen på Juraperioden, gå in i maskinen, ruska om håret och riva upp min tröja, och sedan springa ut och flämta "shit! Jag var så här nära att bli uppäten av en tyrannosaurus rex!"

Skitsmart. Jag skulle också säga "jag gick också förbi rennässansen, men råkade förolämpa den store konstnären Arkylaptos. Jag hoppas jag inte orsakat någon paradox. Va? Känner du inte till Arkylaptos?! Men... alla hans målningar? Menar du verkligen att ingen känner till dem?"

Jag är bäst.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Paleontologi

Jag skulle först bjuda hem någon tjej jag ville impa på. Sedan skulle jag ställa tidsmaskinen på Juraperioden, gå in i maskinen, ruska om håret och riva upp min tröja, och sedan springa ut och flämta "shit! Jag var så här nära att bli uppäten av en tyrannosaurus rex!"
Du får hoppas att tjejen inte är paleontolog, för Tyrannosaurus levde under kritaperioden. En viss populär filmserie har fått folk att tro att det förhåller sig på ett annat sätt. :gremsuck:

(Samma sak gäller Velociraptor om någon undrar.)

/tobias

Nightowl

Champion
Beg to differ!

Du får hoppas att tjejen inte är paleontolog...
Eller så blir paleontologbruden själaglad; här kan hon få ovedersägliga bevis på att en art av Tyrannosaurus ssp. existerande redan under Jura, men det kortsynta miffot Rising har ju kastat bort sin enda chans att resa till forntiden, så nu måste han fejka tidsresor för att få fortsätta att dalla med hennes tuttar, och så får han förstås hjälp av sina lustiga polare Vulf, Dante och Herr Nils, och i slutändan får vi en sensmoral om att det bästa sättet att få en brud med stora tuttar och modelutseende är att tala sanning och Vara Sig Själv, även om man är, du vet, Rising.

Erik

Storuggla

Champion
Re: Beg to differ!

Eller så blir paleontologbruden själaglad; här kan hon få ovedersägliga bevis på att en art av Tyrannosaurus ssp. existerande redan under Jura, men det kortsynta miffot Rising har ju kastat bort sin enda chans att resa till forntiden, så nu måste han fejka tidsresor för att få fortsätta att dalla med hennes tuttar, och så får han förstås hjälp av sina lustiga polare Vulf, Dante och Herr Nils, och i slutändan får vi en sensmoral om att det bästa sättet att få en brud med stora tuttar och modelutseende är att tala sanning och Vara Sig Själv, även om man är, du vet, Rising.
Okej, och jag trodde jag var dålig på det här med att sätta punkt men wow. Anyhows, jag håller inte med: det bästa sättet att få en brud med stora tuttar och modelutseende om man är Rising är att var någon annan.

Storuggla, besides, doesnt he like them small?

krank

Går ondskans ärenden

1967, San Francisco, summer of love, och sen 1969, Woodstock, Woodstockfestivalen.
Vi syns där då =)

Dessutom publicerades Dungeons and Dragons först 1974 - dags att skjuta av Gygax innan han hinner ställa till med något samtidigt som man själv tar platsen som Rollspelens Urfader.

//Krank, som drömmer om en D&D-fri verklighet

Nightowl

Champion
Re: Beg to differ!

Anyhows, jag håller inte med: det bästa sättet att få en brud med stora tuttar och modelutseende om man är Rising är att var någon annan.
Inte i en amerikansk romantisk komedi. Jag var säker på att vi pratade om den mest gudomligt perfekta genren känd för mänskligheten?

Erik, Damon Wayans as Herr Nils!

Basenanji

Postd20modernist
Ska det vara snusk så ska det!

Åhhhhhh- vad ni är töntiga! Jesus, patent, världskrig, höga stövlar? Har det regnat in i servern eller? Jag har ju alltid tyckt att ni är så coola och mysrysliga. Och så vill ni säga hej till Napoleon? Suck!

Ingen har alltså kommit på att man åker i framtidsmaskinen till Sex&Porr-Gröna Lund 2300, där helt jävla perfekta androider går omkring och försöker få en att dö av för många orgasmer per sekund.

Och de vet precis hur du vill ha det. Och vad du tycker är allra mest tabu. Och det ger de dig.

Så ska en tidsmaskin användas.

Dinosaurier...suck!

Skärperförihelvete! :gremgrin:

/Basenanji

Rising

Vila i frid
Re: Paleontologi

Om tjejen har en hjärna så kommer hon givetvis att ifrågasätta en massa saker.

För det första så levde väl inga tyrannosauras här i Sverige, oavsett tidsperiod? Det är ju en tidsmaskin - den reser i tiden - men den stannar ju på en och samma plats i rummet.

Sedan så tycker jag det är misstänksamt när någon kommer tillbaka från en tidsresa efter att de har åkt. Även om jag bara skulle vara borta ett tag så är det skumt. Varför åker man inte tillbaka tidigare?

Så vi får hoppas att jag drog hem en ännu dummare person än jag.

För jag är bäst på att vara dum.

Nightowl

Champion
Astronomi

Det är ju en tidsmaskin - den reser i tiden - men den stannar ju på en och samma plats i rummet.
Om vi ska vara sådär drygt vetenskapliga :gremelak: så är samma plats i rummet fast för miljoner år sedan en plats i tomma rymden dit vare sig jorden eller det ständigt rörliga solsystemet hunnit än, så det är nog lite trist att åka dit.

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Fattaru vad paff han skulle bli!
Skoja inte, men då skulle nästa råga bli...
Skulle jag starta en tråd då, ifall den redan fanns en tråd om just dtta... :gremgrin: