Nekromanti Om du fick göra en tidsresa var skulle du fara då?

Johan K

Gammal & dryg
Re: Ska det vara snusk så ska det!

Ingen har alltså kommit på att man åker i framtidsmaskinen till Sex&Porr-Gröna Lund 2300, där helt jävla perfekta androider går omkring och försöker få en att dö av för många orgasmer per sekund.
Ok, jag lovar att tänka på det nästa gång jag får fatt på en sådan maskin...

/ Johan K, som lovar Basenanji att skärpa sig till nästa gång... :gremwink:

Nightowl

Champion
Skulle jag starta en tråd då, ifall den redan fanns en tråd om just dtta...
Det vet väl inte jag - men poängen är att jag skulle posta tråden precis när du höll på att skriva din. Du skulle alltså inte veta att det fanns en sådan tråd innan du hade postat den, och då skulle du bli totalt Twilight Zone, liksom.

(Alla andra skulle bara tro att jag var och hälsade på dig eller vice versa och blivit tankspridd, liksom.)

Erik

Storuggla

Champion
Eller så skulle vi reagera med ett "Det finns redan en tråd om detta... öh, exakt denna tråd finns redan. Vafan. Jag låser."...

Storuggla, ångfartygsspel

Nightowl

Champion
Eller så skulle vi reagera med ett "Det finns redan en tråd om detta... öh, exakt denna tråd finns redan. Vafan. Jag låser."...
Mao reagera som auktoriteter alltid gör på mystiska fenomen! Det har jag lärt mig av TV!

Erik

Troberg

Sinister eater
Re: Om du fick göra en tidsresa var skulle du fara

Dessutom publicerades Dungeons and Dragons först 1974 - dags att skjuta av Gygax innan han hinner ställa till med något samtidigt som man själv tar platsen som Rollspelens Urfader.
Behöver du en medhjälpare? Han har ju trots allt två knäskålar.

ro83rt

Swordsman

Pfft... Det var mer ett exempel på fördelar man kan dra av situationen, med lite sikt in i framtiden. Självklart skulle jag aldrig faktiskt köpa Micro$oft-aktier. Troligen inga aktier alls. Däremot kunde man sitta och vara cool i att förutspå grejer...
.

Allt du nu skriver i den här tråden kommer att räknas som efterkonstruktioner och är därmed av ringa värde :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Hummm, ja...
Det tänkte jag inte på. :gremsmile:
Om det nu skulle hända, så skulle iaf jag bli mer förvirrad än vanligt, tro mig.. :gremgrin:

/ Johan K, som snart ska iväg & grilla + inta lite öl.

krank

Går ondskans ärenden

Behöver du en medhjälpare? Han har ju trots allt två knäskålar.
Alltid bra med hjälp. Karln har massor av kroppsdelar.

magoo

Hero

Seriöst: jag skulle åka tillbaka i tiden till den 30/8 1982, när min pappa dog i en olycka. Jag skulle se till att han följde med till det där födelsedagskalaset som han skippade för att jobba.

Oseriöst: Jag skulle vilja gå på Star Wars-premiären och sitta intill George Lucas i vip-rummet.

/Magoo

ripperdoc

Myrmidon
Re: 31 juli 1790

men bara en kommer ha patent nummer 1X, och det finns bara ett patentnummer värdigt en tidsmaskin, och det är nummer 1X.
Om inte nästa tidsresenär åker till en tidigare punkt och instiftar patentverket... det är svårt att göra något unikt och oföränderligt när tidsresor finns. Beroende på hur man vill tolka tidsresor så kommer ju ditt 1X-nummer omedelbart bli (och alltid ha varit) ex. 78X, eller så lever ni båda i två olika parallella kausaluniversa... något sådant :gremsmile:

Nightowl

Champion

Om inte nästa tidsresenär åker till en tidigare punkt och instiftar patentverket... det är svårt att göra något unikt och oföränderligt när tidsresor finns.
Fast man kan ju bara göra en tidsresa per person per liv, som mest i alla fall. JK har ju inte närmare förklarat hur tidsresandet fungerar...

Erik

ripperdoc

Myrmidon

Jag skulle vilja gå på Star Wars-premiären och sitta intill George Lucas i vip-rummet.
Fast bara för att du kan resa i tiden innebär det ju inte att du blir inbjuden till vip-rum :gremlaugh: Det brukar vara det som är problemet med alla tidsresenärer som ska träffa Einstein, Caesar, etc - dessa personer brukar nog sällan gå med att träffa nobodys med galna villfarelser om att de är från framtiden.

Rising

Vila i frid
Re: Astronomi

samma plats i rummet fast för miljoner år sedan en plats i tomma rymden dit vare sig jorden eller det ständigt rörliga solsystemet hunnit än
Pff, alla vet ju att jag är universums medelpunkt, att big bäng har exploderat i en viss riktning ifrån mig, och att allt faktiskt roterar runt mig, även om de andra planeterna i vårt solsystem roterar i spiralformade banor. Så hela planeten står still, det är allt annat som snurrar.

För jag är ju universums medelpunkt, och inte kallar du väl min mamma för en lögnare!?

ripperdoc

Myrmidon

Om nu alla fick möjligheten till sin engångstidsmaskin så kommer ju alltid någon jävel vänta tills efter Krille valt och sedan åka till en tidigare tidpunkt och förstöra allt :gremwink: Men en riktig tidsbattle vore rätt kul - tills dess att någon hittar ens föräldrar och gör en ogjord.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Astronomi

Fast det förutsätter ett absolut rumsmått. Som är rätt svårt att ta fram. Om existensen är centrerad i universums (d.v.s. allts) masscentrum, exempelvis, så kan resultatet bli något annat. Jag skulle använda ord som "drygt vetenskapligt" med stor försiktighet i närheten av ämnen som tidsresor :gremwink:

magoo

Hero

Men det är ju mörkt, för filmen har redan börjat! Och George vet inte att jag har smugit mig ner i stolen snett bakom honom! Och vakten som står vid VIP-dörren är redan uppslukad av att läsa introtexten!

Troberg

Sinister eater

Alltid bra med hjälp. Karln har massor av kroppsdelar.
Inte i den reviderade historien...