Nekromanti Om du fick välja titel här på wrnu..

Johan K

Gammal & dryg
..vad skulle det bli då ??
Är lite småkul att se vad det skulle bli, ifall man fick vilja titel... :gremgrin:

/ Johan K, som för örigt åxå vill ge lite beröm åt redaktonen & dessarbete & att de snart hittar någon teknisk redaktör åxå..

Troberg

Sinister eater
..vad skulle det bli då ??
Jag börjar bli lite trött på de tråkiga Gud och Gudakonung som jag haft ett tag nu, så något annat skulle vara trevligt. Personligen så lutar jag åt någon av följande:

Svart får
Elak fan
Übermensch
Välutrustad sexgud

Big Marco

Läskig
Svart får
Elak fan
Übermensch
Välutrustad sexgud

Skall du inte ta något som passar in på dig? ,-) Typ:
Tjatig?
D20-...debattör?
Generica-galning?

Jag tror faktiskt att du kommer på andra plats (efter Krille) med att promota eget spel. Jag tror jag skall börja göra lika dant snart. Det är coolt.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag skulle...

...inte välja något. Har haft en egen titel och det är tråkigt. Mycket roligare att märka att man helt plötsligt bytt yrke :gremtongue:

Eksem

Champion
"Jag tror faktiskt att du kommer på andra plats (efter Krille) med att promota eget spel. Jag tror jag skall börja göra lika dant snart. Det är coolt. "

Jag tycker också att det är coolt, men rent objektivt är det bara coolt om man kan framställa sig som indiealternativ. Man kan inte hävda popularitet och bevisa sin mainstreamposition med hjälp av DN-hänvisningar och dessutom samtidigt skryta om sin egen förträfflighet. Åtminstone inte i Sverige. Det är, rent objektivt, inte alls lika coolt.

Men personligen håller jag med.

:gremwink:

Krille

Super Moderator
"frågan har varit uppe förr, och det borde du väl veta."

Tja, där sa han att han ville ha titeln ärkemiffo, så om han verkligen gör skäl för titeln så borde han ju snarare inte ha nån koll på saken. 8)

G

Guest

Guest
Icke sökkunnig, så att folk förstår litegrann, jag kan på min höjd söka upp saker som jag själv har skrivit då jag vet hur de inläggen är formulerade oftast, o det skulle ju vara härligt att hänvisa till min titulering.

Troberg

Sinister eater
Skall du inte ta något som passar in på dig? ,-) Typ:
Tjatig?
D20-...debattör?
Tjatig täcks väl in av Elak fan och Anti-d20-debattör hade väl passat bättre.

Jag tror faktiskt att du kommer på andra plats (efter Krille) med att promota eget spel.
Nja, jag tror att Starchallenge ligger före mig...

Men jag rekommenderar verkligen andra att skriva ett eget spel. När man gjort det så märker man hur många inlägg man kan svara på bara genom att ta ett citat från spelet.

Jag tror jag skall börja göra lika dant snart. Det är coolt.
Du har ju redan ett forum för dina grejor, hur mycket mer ska du ha?

solvebring

Superhero
Jag skulle vilja vara...

Den Onde Nekromantikern

Skämt-administratören

Evil Guldlock

Stora Stygga Forums-Bävern

Mäster-rollspelaren

Eller något annat allmänt grymt med inslag av humor... :gremgrin:

Big Marco

Läskig
Anti-d20-debattör

Det var därför jag lade in de tre punkterna. =)

jag tror att Starchallenge ligger före mig

Jag har inte läst/hört ett ljud om Starchallenge på hur länge som helst. Det är som med Saga - det pratas, pratas, pratas... ,-)

Du har ju redan ett forum för dina grejor, hur mycket mer ska du ha?

Nåja - sanning med modifikation. Jag är inte Neogames. Jag är delägare i Neogames och gör saker för Neogames. Men jag gör även saker för andra, och har ett riktigt jobb.

Och jag gillar att vara indie. Höhöhöhö. From the corporate power to the rebellious underground. Hihihihihi.

Mask_UBBT

Hero
Fast nu är ni rätt dryga bägge två...

...det här är ju ett typiskt prat-ämne. Som en samberättartråd, typ. Prat-ämnen behöver ju fräsha upp ibland, till skillnad från Läs-ämnen, som "Vilket är sveriges första rollspel" och sådant

Pom

Swashbuckler
Jag ska säga samma sak som folk sa när jag postade samma tråd: frågan har varit uppe förr, och det borde du väl veta. :gremtongue:
Om du säger samma sak som då får du inte glömma att ta med slutet på ditt dåvarande inlägg:

Edit: Mogge uppmärksammade mig på att det fanns ett identiskt inlägg för ett år sedan, men då var jag här högst sporadiskt och hade därför missat det. Jag får väl hävda att folk har haft ett år på sig att ändra sig, eller nåt.
:gremgrin: (fast om du var fullt medveten om detta och jag var för osubtil för att greppa vidden av din spetsfundighet får jag byta ut mitt hånleende mot ett mer stukat :gremblush: )

Titel? Ändra titel? Nu när jag äntligen blivit trollkunnig akademiker (OK, rollspelsdruider är i och för sig motsvarigheten till fältbiologer från Livets ord, men jag väljer att korsa dem med de keltiska dito för att få lite pondus) tänker jag suga på det ett bra tag. Annars har man ju inget att se fram emot.

Ett annat forum ändrade för en tid sedan sina hävdvunna D&D-monstertitlar till olika slags goblins från MAGIC (tror jag). Efter några veckors ramaskri föll admin till föga och alla fick bli olika slags undead istället.
Titlarna på det här plejset duger utmärkt, tycker jag.

Dimfrost

Special Circumstances
Tja, faktum är att min "edit"-bit mest var en bortförklaring. Och jag hade åtminstone något att skylla på (att jag inte varit så aktiv tidigare), medan JohanK postat tjugo inlägg om dagen sedan tidernas början. :gremgrin:

/Dimfrost, drygare än en guldfisk

Johan K

Gammal & dryg
Det var som...

He !
Där ser man, hadde jag ju helt glömmt bort ju... :gremsuck:
Fast man får ju skylla på att det var länge sedan sopm det inlägget skrevs ju.... :gremtongue:

/ Johan K, med tillfälligt minne som en guldfisk... :gremsuck:

Marukusu

Hero
Überführer [ANT]

Kort, tyskt och kraftigt chokladigt.

- Danne, är lite smågermansk ibland.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Väktare. Men inte som i någon schysst paladin-ljusets-väktare eller som i Storuggla-väktare. Väktare som i "väktarråd". :gremelak: Å andra sidan hade det blivit en för lång titel. Så då skulle jag nog faktiskt behålla den jag har nu -- den passar ju bra. Alternativt något liknande, svartkonstnär eller något sådant.