Nekromanti Om du inte lirat rollspel, vad hade du gjort ?

Johan K

Gammal & dryg
Ponera att du inte hade börjat att lira rollspel.. Vad hade du gort då/haft för intressen ?

Jag gissar på att jag att mina andra intressen hade varit mer utformade än vad de är nu.. Som t. ex, jag hade nog haft en bättre kamera än vad jag har nu, ghaft ännu mer friluftsliv än vad hag har nu.. & sådana saker.

/ Johan K, som har sovit bort halva dagen..

Exterus

Veteran
Hade jag inte spelat rollspel så misstänker jag att jag antingen suttit mycket mer framför datorn eller blivit en tvättäkta alkoholist.

ripperdoc

Myrmidon
Spelat teater, förhoppningsvis. Eller lärt mig spela musik.

/RD - måste skapa

Pom

Swashbuckler
Rollspelen räddade mig från att bli obotlig tolkienist. Men i övrigt är det svårt att säga. Rollspel och världskonstruktion har påverkat mitt tankesätt på väldigt många sätt.

Jag var fascinerad av rollspel innan jag visste vad det handlade om, hörde hur folk spelade i bibban, såg snutten i ET, och liknande. Så det vete fasen om jag inte hittat till rollspel no mätter vått. :gremtongue:

Nightowl

Champion
Inget sarskilt - jag var scoutledare, men annars har jag aldrig haft nagra engagerande hobbies forutom rollspel, sa jag hade val tittat pa TV och patat i tradgarden.

Erik, jag hade antagligen varit inne i garderoben ocksa

Mouja

Hero
Vart social, supit mig fördärvad varannan dag och dött innan jag fyllt 20 antagligen.. men det är bara spekulationer..

Organ

Out of time, out of mind
Att vara eller inte vara i garderob

jag hade antagligen varit inne i garderoben ocksa
Ojdå. Har rollspelandet fått dig att skutta ut ur garderoben med ett glatt "Tada!"? Jag har inte uppfattat rollspelshobbyn som varken mer eller mindre homofobisk än någon annan verksamhet, så hur har det gått till?

/Anders

Muggas

Hero
Jag hade varit ännu mer seriös med min träning, samt gått och druckit öl med vänner oftare (hmm, det där lät motsägelsefullt). Sen hade jag nog tecknat mkt mera, och kanske börjat måla i olja. Iofs så spelar jag inte så ofta längre utan hänger istället en del här och snackar skit med er andra. Jag antar att hänga på forumet är ett sätt för mig att gömma mig från vuxenlivet.

Nightowl

Champion
Re: Att vara eller inte vara i garderob

Jag motte killen jag blev sa kar i att jag maste avsloja det for omvarlden genom spelandet. Chansen att jag skulle traffat nagon for mer oppna grejer an internetversionen av svettiga moten i pissoarer ar ganska liten.

(Mao, jag har ett socialt liv pg av rollspel.)

Erik

G

Guest

Guest
Hade nog också varit död... men om inte det så hade jag haft en vilja att börja med det (har velat börja spela sen jag var åtta men började ju inte föränn i gymnasiet (om man inte räknar friform av personer som inte riktigt vet vad rollspel är)) kanske hade jag hittat wrnu och sökt en grupp, kanske inte, hade helt klart varit mer ångestfylld kanske konkurrent med ymir eller värre, hade nog varit bättre i studerandet dock (ja va kul :p) kanske inte valt samma linje efter gymnasiet, antagligen inte haft samma (om ens några) kompisar.

It changed my life but it may change infinately further.

Rickard

Urverk speldesign
"Ponera att du inte hade börjat att lira rollspel.. Vad hade du gort då/haft för intressen ?"
Oj, jättesvår fråga.. *funderar*

Jag har alltid spelat rollspel.. Började typ runt 7-årsåldern.. Det hade varit jättelätt att bara plocka bort brorsan, som var personen som introducerade mig till rollspel, men det hade inneburit att jag varit en helt annan person då mycket utav hans personlighet och tänkande finns i mig också.. Fast nu var det inte min personlighet det handlade om, utan mina fritidsintressen..

*funderar i några minuter*

Jag minns att jag tidigt började läsa böcker, så det intresset hade jag nog haft.. Farsan var det som fick mig att sporta och jag har spelat datorspel sedan far min köpte en Sinclair QL (som senare byttes ut mot en speligare C64:a).. Rollspel har aldrig snott intresset från andra ting eller fått mig att tänka "Äh, fan.. Jag har inte tid.. Jag måste ju spela rollspel".. Antagligen så hade jag nog supit mer (fortfarande på en hygglig nivå) och dragit mer på uteställen.. Äh, fan.. Jag hade nog bara gjort mer utav mina andra intressen, helt enkelt..

Det enda rollspel gjort är att ge mig fler intressen.. Typ för kortspel och brädspel (via Magic), rita, retorik, folkloristik, fantasyböcker och -konst, beteendevetenskap, ords ursprung, speldesign och konstiga filmer..

/Han som med andra ord ser sig som en mer breddad människa än om han inte hade spelat rollspel

Morgoth

Swashbuckler
Jag hade antagligen varit en ännu större cineast och datornörd. Hade jag fortfarande sysslat med teater? Jag tror nästan inte det. Så jag har väl gått typ något IT-gymnasium, eller samhällsprogrammet, eller något annat meningslöst.

Tack för att du skapade rollspelen, Satan!

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Förmodligen hade jag varit cineast och hade talalt flytande franska bara för att kunna ägna mig åt filmens mysterier.

Krille

Super Moderator
Modellflyg och modellbygge

I princip, den tid som inte upptas av rollspel idag upptas av datorer, film och filmmusik, så det räknar jag inte. Den tid som idag upptas av rollspel åt upp tiden som jag en gång lade på radioflyg och modellbygge (radiostyrt och/eller plast).

Vid det här laget hade jag förmodligen fått klart en radiostyrd Me-262 i åttondelsskala, förmodligen fläktdriven, och visat upp den på en flygträff i Ronneby, och eventuellt börjat sälja ritningar och halvfabrikat för att andra skulle kunna upprepa bedriften. Och Mosquiton som jag skulle ha byggt förrförra året skulle nog ha gått i backen i våras, så det hade bara passat bra att 262an skulle vara klar ungefär nu.