"Ponera att du inte hade börjat att lira rollspel.. Vad hade du gort då/haft för intressen ?"
Oj, jättesvår fråga.. *funderar*
Jag har alltid spelat rollspel.. Började typ runt 7-årsåldern.. Det hade varit jättelätt att bara plocka bort brorsan, som var personen som introducerade mig till rollspel, men det hade inneburit att jag varit en helt annan person då mycket utav hans personlighet och tänkande finns i mig också.. Fast nu var det inte min personlighet det handlade om, utan mina fritidsintressen..
*funderar i några minuter*
Jag minns att jag tidigt började läsa böcker, så det intresset hade jag nog haft.. Farsan var det som fick mig att sporta och jag har spelat datorspel sedan far min köpte en Sinclair QL (som senare byttes ut mot en speligare C64:a).. Rollspel har aldrig snott intresset från andra ting eller fått mig att tänka "Äh, fan.. Jag har inte tid.. Jag måste ju spela rollspel".. Antagligen så hade jag nog supit mer (fortfarande på en hygglig nivå) och dragit mer på uteställen.. Äh, fan.. Jag hade nog bara gjort mer utav mina andra intressen, helt enkelt..
Det enda rollspel gjort är att ge mig fler intressen.. Typ för kortspel och brädspel (via Magic), rita, retorik, folkloristik, fantasyböcker och -konst, beteendevetenskap, ords ursprung, speldesign och konstiga filmer..
/Han som med andra ord ser sig som en mer breddad människa än om han inte hade spelat rollspel