Nekromanti Om du själv hade varit en individ...

Radagast

Swordsman
...i Dungeons & Dragons, vad hade du då varit?

För att få lite variation, gäller att du skall vara på level/grad 8 och multiklassning är tillåtet, om det är möjligt att enligt reglerna kunna använda en tilläggsklass/prestige class, så får maximalt 1 sådan användas. Men om den skulle t.ex. ha krav BAB +9, såger det sig själv att den är omöjlig att välja, eftersom man minst måste ha en klass som Paladin/Ranger/Figher/Barbarian vid minst level/grad 9 för att klara kravet.

Själv skulle jag antagligen vara en Präst 6/Paladin 2 (Cleric 6/Paladin 2).

// Radagast

Archer

Swashbuckler
Personligen skulle jag ha varit en Half-orc med ölmage, stats som följer;

Archer (Johan Eriksson), Male Half-Orc Ftr4/Rog2/Exp2: Medium Humanoid ; HD 4d10(Fighter) , 2d6(Rogue) , 2d6(Expert) ; hp 48; Init +0; Spd 20; AC 17(Flatfooted:17, Touch:10); Atk +8/3 base melee, +6/1 base ranged; +9/4 (1d6+2, Nunchaku, Masterwork); +8 (1d2+2, Unarmed); SQ: Darkvision (Ex); RF: Orc Blood; AL N; SV Fort +6, Ref +4, Will +6; STR 15, DEX 10, CON 11, INT 15, WIS 11, CHA 10.
Skills: Balance -4, Bluff +8, Climb -2, Craft (Bookbinding) +5, Craft (Bowmaking) +8, Craft (Metalworking) +8, Craft (Weaponsmithing) +2, Craft (Woodcarving) +4, Decipher Script +3, Disable Device +4, Gather Information +6, Handle Animal +2, Jump -1, Knowledge (Boating) +4, Knowledge (Engineering) +5, Knowledge (History) +4, Knowledge (Law) +3, Knowledge (Local) +4, Knowledge (Religion) +4, Knowledge (Streetwise) +4, Knowledge (War) +3, Knowledge (Weaponry) +3, Swim -6.
Feats: Armor Proficiency: heavy, Armor Proficiency: light, Armor Proficiency: light, Armor Proficiency: light, Armor Proficiency: medium, Blind-Fight, Exotic Weapon Proficiency: Nunchaku, Great Fortitude, Improved Unarmed Strike, Iron Will, Power Attack, Shield Proficiency, Simple Weapon Proficiency, Simple Weapon Proficiency.
Possessions:
Weapons: Nunchaku, Masterwork (302 gp).
Armor: Chainmail, Masterwork (300 gp).
Shields: Shield, large, steel, Masterwork (170 gp).
Goods: Metalworker's tools, Masterwork (55 gp); Blacksmith's tools, Masterwork (55 gp); Bookbinder's tools, Masterwork (55 gp); Bowmaker's tools, Masterwork (55 gp); Climber's kit, Masterwork (130 gp); Carved bone statuette (55 gp).

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Okej, jag tror jag skulle vara en neutralt god (hoppas jag, det är vad jag försöker vara i alla fall) alvisk (jag är långhårig, tanig och befinner mig rätt mycket i skogen) bard 2 (jag har i alla fall bardkunskap, vet många onödiga småsaker)/jägare 1 (skogslevande lajvare)/magiker 5 (läser för mycket, intresserad av olika former av ockultism och annan vidskepelse).