Nekromanti Om du var en magiker...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag kände precis att jag tröttnade på alla inlägg om kändisar och licenser på det här forumet, så jag tänkte blanda ut det med ett lite halvseriöst (Läs: helt oseriöst) inlägg.

Så, om du var en magiker i verkligheten (ja, den finns faktiskt och det är helt utan levlar så välj och vraka) och fick välja en enda besvärjelse i Dungeons and Dragons som du kunde slänga. Vilken skulle du välja då?

*känner hur en hoper av arga moderatorer knackar på axeln*

Jaja, jag skulle i vilket fall vilja kunna Good Berries. Tänk att kunna trolla fram några bär att lägga i drinken. Vilket party-trick! :gremlaugh:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Charm Person (NT)

Eller egentligen Wish, men det var ju nån som tagit den redan. :gremgrin:

M.

Johan K

Gammal & dryg
Fly (ANT)

Tror att den heter så iaf, verkar iaf skitcoolt att kunna flyga fram istälet för att gå... :gremgrin:

Dimfrost

Special Circumstances
Jag skulle välja någon ond och otrevlig ritual för att få evigt liv. Jag har ingen koll på magisystemet i D&D men det finns säkert något som passar. :gremsmile:

/Dimfrost

Balderk

Swashbuckler
Egentligen Wish...

... men den tog ju någon nu. Så då får det bli Wail of the banshee istället! :gremgrin:

Eller leopolds nånting Mansion... Skulle vara rätt fräkt att trolla fram en herrgård bara sådär :gremsmirk:

/Balderk, som dock tycker att "trolla-fram-hus-magierna" inte passar särskilt bra i D&D

anth

Vetefan
Re: Control Weather (Priest) [NT]

Varför Priest för? Magiker får också kasta Control Weather.

anth

Vetefan
Om du kunde kasta en Wish om dagen...

Jag kidnappar tråden från Yassilus.
Wish verkar vara den populäraste spellen, vilket inte är så konstigt eftersom den också är den mäktigaste.
Säg nu att du fick en önskan om dagen uppfylld - vad skulle du då göra?
Det här är inte anden i flaskan som ger dig 3 önskningar - utan du har i princip ett obegränsat antal - det är ju bara att vänta en dag så får man en ny önskan uppfylld.
Personligen tror jag att jag skulle tröttna på det hela efter ett par veckor.

Ackerfors

Alas, your rapids!
NOOOOOOooooooo.......

Jag skulle önska min tråd tillbaka, såklart! :gremtongue:

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Om du kunde kasta en Wish om dagen...

Heh, tja, jag skulle ge mig själv lite coola förmågor. Som till exempel att kunna "spara" mitt liv vid ett oändligt antal punkter och sedan kunna gå tillbaka och "loada" med bibehållet minne för att på så sätt totalt kunna utforska alla tillvarons aspekter. Odödlighet skulle förstås också stå på listan, liksom förmågan att kunna ändra utseende hur som helst, till och med förvandla sig till immateriella ting som cyklar eller badkar. Och så förmågan att sända/läsa tankar. Och att flyga. Hade jag dom förmågorna hade jag nog varit nöjd.

Edit: öh, lägg till fred på jorden där någonstans också. :gremgrin:

Dimfrost

Special Circumstances

Det vill ni inte veta. Om vi säger så här, ni skulle vakna upp i en helt annan värld efter ett par dagar... :gremgrin:

/Dimfrost, leker gud

Sodivra

Champion
If you were a lich, playing NS..

Det finns faktiskt en sketch om wish-spellen i The Show, radioprogrammet om Natural Selection.

Varsegod. Det är nog bäst att ni börjar spela Natural Selection också, så att ni kan uppskatta den till fullo. :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Edit Piaff. [också edit]

Nej. Alltså...

Fred på Jorden. Hur uppnås lättast det?

Ta bort människorna. Klart.

Alltså har du precis önskat undergången av vår civilisation.

Vilket jag och http://www.churchofeuthanasia.org/ kanske inte tycker är så dumt egentligen, iofs.

chrull

och om ni undrar vad det här har för topic-anknytning så vill jag bara varna för önskningarna. Ni kan få vad ni vill ha. bäst att formulera om de där önskningarna...

Så för att hi-jacka tråden på nytt: har ni nån fail-safe formulering på en önskning ni använt eller bara kommit på?

chrull - igen.

Ackerfors

Alas, your rapids!
MEN låt bli MIN tråd!!

Vad har jag gjort för ont för att förtjäna att få min tråd kidnappad två gånger? Först måste jag önska tillbaka den och sen det här...

Men för att hålla mig On-topic(?) så måste jag säga att jag direkt kommer att tänka på Pirates of the Caribbean och Will's krav.

"It was you who failed to specify when or where..." *har har har*

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

"immateriella ting som cyklar eller badkar"

Öh... sen när är cyklar och badkar immateriella? Senast jag kollade min cykel var den helt och hållet materiell.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Om inte Wish så...

...Stone to flesh. Tänk att gå runt och förvandla hus, asfalt och dylikt till kött. Folk skulle ju bli fullkomligt förvirrade.