Nekromanti Om du var superhjälte...

Ackerfors

Alas, your rapids!
This is teh beginning...punk...

Låt mig presentera el Grundo Erricés, på dagarna en simpel stundent, på nätterna 'den maskerade Kiwin'. Med sin oerhörda hårighet sätter han skräck bland stadens brottslingar och katter. Skulle någon någonsin våga sätta sig upp mot 'den maskerade Kiwin' (Ja, det ska vara stort K.) så har han alltid sina eminenta Kiwi-krafter. Dessa består bland annat i att spruta sur, svidande, grön saft, spela balalajka, titta på ingenting en väldigt lång stund och laga tvättmaskiner. Skulle inte dessa räcka har han alltid resten av Kiwi-klanen att hota med. Men frågan kvarstår... Vem kom först kiwin eller kiwin?

Netfeed

Swashbuckler
om jag skulle vara supperhjälte skulle jag inte ha någon mutation eller speciel genmodifikation eller blivit dränkt i något giftit klet eller blivit biten av en spindel

jag skulle varit en väl tränad hacker, med l33t h4xx0r skills och rädda världen från världssält genom att använda robin hood principen, och själa från de rika och ge till de fattiga på detta sätt:

en del till dig, en till mig, del till dig, en till mig osv...

skall var mästare i kung-fu med.... det är ju givet...

något mer? nja... jo just det ja efter som jag stjäl så mycket skall jag även ha en stor cool villa, tänk er bruce wayne med en gigantisk cool källare i berget med massa coola tools

oops jag kanske inte är en hjälte utan en missuppfattad skurk...

Feuflux

omjonasson.se
om jag skulle vara supperhjälte skulle jag inte ha någon mutation eller speciel genmodifikation eller blivit dränkt i något giftit klet eller blivit biten av en spindel

Haha, en av mina alter egos (dvs saker jag drömmer ihop när jag har tråkigt :gremsmile: ) är "The Wasp" som blivit stucken av en muterad geting!
1. Kan förvandla sif till en geting och flyga iväg vid behov (skitbra att undkomma polisen när de dyker upp med dragna vapen bara för att finna alla skurkarna nedslagna i en hög).
2. Gaddar på knogarna för en extra giftig touch på knytnävarna.
3. Jävligt snabba reflexer.
4. Allmännt grym på kung-fu.

The Wasp är givetvis klädd i svartgulrandigt (men med en svart mantel över alltihopa för att inte synas för bra...) och spenderar nätterna med att antingens flyga omkring i getingform och leta missdådare eller genom att hoppa runt bland hustaken.

Han har dessutom en mental länk till ett visst antal personer som gör att han omedelbart märker om dessa hamnar i problem, han vet dessutom vart de är precis då och kan omedelbart ge sig av till undsättning.

Gardener

Champion
Re: This is teh beginning...punk...

Eftersom kiwi är en av människor frammanipulerad frukt misstänker jag starkt att kiwin var först.

Feuflux

omjonasson.se
Re: This is teh beginning...punk... [OT]

Jag tror att kiwifrukten egentligen är kiwifågelns ägg (teori från ett annat forum) och kommer inte att byta åsikt innan jag blir ordentligt torterad! Sådeså...

Det hela rör sig alltså om ett hönan/ägget-problem.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: This is teh beginning...punk...

Eftersom kiwi är en av människor frammanipulerad frukt misstänker jag starkt att kiwin var först.

Hmm...det var mer än jag visste, men då håller jag med Feuflux om ägg-teorin eller så säger vi bara att 'den maskerade Kiwin' var först. :gremwink:

Nightowl

Champion
Re: ...men vilka ämlans tråkiga superhjältar!

Egentligen trodde jag att Troberg var Pulsjet, ungefär som Rocketeer, fast han är ryss istället för amerikan. :gremlaugh:

Erik

Troberg

Sinister eater

Egentligen trodde jag att Troberg var Pulsjet, ungefär som Rocketeer, fast han är ryss istället för amerikan.
Shhh! Du avslöjar min hemliga identitet!

Vill dessutom ta tillfället i akt och visa att jag inte är ensam om att fundera på att sätta jetmotorer på bilar:

De har iofs mjäkat ur och använt tråkiga, diskreta turbinjets, men principen håller!

(och ja, när jag gör det så ska jag skaffa en nummerplåt med texten JET MAN)

Krille

Super Moderator

"Egentligen trodde jag att Troberg var Pulsjet, ungefär som Rocketeer, fast han är ryss istället för amerikan."

Jamen... jamen... ja! Klockrent, juh!

Feuflux

omjonasson.se
fick han det från getingen också, eller var han bra på det från början?

Det är det ingen som vet... :gremwink:

Äh, jag är besatt av kung fu. Här kommer Feufluxs typiska dagdröm step by step.
1. Man sitter på en plats, i det här fallet matsalen på Telia IT-service i Kalmar.
2. Terrorister med vapen i hand stormar in och beter sig liknande de i Nakatomiskrapar i "Die Hard". (kom ihåg att det är en dagdröm, det händer inte på riktigt)
3. Jag är den kungfu-kunnige hjälten (givetvis är jag också nörd så alla underskattar mig fett :gremlaugh: ) som räddar alltihopa.
4. Spöar upp skurkarna i matsalen och räddar alla där, sedan jobbar jag mig igenom byggnaden för att ta ut resten, sakta men säkert.
5. Jag brukar dock aldrig fantisera klart allting, men om jag gör det nån dag så ska jag sälja manuset till hollywood...
6. Dagdrömmen brukar strula till sig lite när det sunda förnuftet säger mig att jag borde sno knockade badguys vapen för att klara av de resterande bättre. Men detta sker aldrig, no guns for me. Dessutom tänker jag "polisen kommer bura in mig på livstid om jag skjuter ihjäl skurkarna". Så jag spöar upp dem en och en istället.

7. Byt plats och starta om på 1 igen. :gremgrin:

Nightowl

Champion

Jag är skadad av andra kompis-forum, där man gör tvärtom som Dnalor; man säger 'OK, om jag var en superhjälte, vad skulle jag vara DÅ?'.

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret

'OK, om jag var en superhjälte, vad skulle jag vara DÅ?'.

Jepp, det kanske är en roligare version, eftersom många personer kanske dras med bristande självkännedom (alternativt ödmjukhet och/eller jantekomplex), men på ett så här stort forum innebär det lätt att mindre framträdande forumiter blir bortglömda, vilket kanske inte är så kul. Jag är rättvis, helt enkelt.

Nightowl

Champion

Observera att jag inte sade något om din frågas kvalitet, jag påpekade bara helt modest att jag har tränat på det här.

Erik

Foggmock

Myrmidon
Jag ska nog komma och hälsa på dig på jobbet med ett gäng kompisar och lite soft air guns för att se om du är man nog att göra dina fantasier till verklighet.

Och du, när jag slutar jobba på lördag (17.00) kan du haka på när jag bjuder in folk för att leka krysslåda och kolla på Futurama från säsong ett till säsong tre i streck (fast bara kanske. jag jobbar söndag också. ^_^)... för antagligen får jag inte ihop folk till rollspel. Så, öhm, film/spelkväll hos mig på lördag. PM:a mig ditt mobilnummer så ringer jag från jobbet imorrn (17.00 - 21.00, fast antagligen på rasten vid sju eller efter jobbet vid nio då.) så bestämmer vi nått. (snål smålänning? vem?)

Foggmock

Myrmidon
Jag kommer tolka det här precis som jag vill.

1. På dagarna är Fogman en medeltidssnubbe som är oöverträffad med svärdet och pilbågen. Senare byter han om till vanliga kläder och vandrar gatorna i ungefär tjugo meter till ett annat arbete, som telefonförsäljare.. med sin sockersöta röst och oemotståndliga övertalningsteknik säljer han massvis. Efter han har utfört sitt värv förvandlas han till Superslackern Fogman som bara slappar i tre timmar tills det är dags att sova för att vila ut sig för ytterligare en hård arbetsdag.

2. Wolverine.

3. Jag skulle ha en svart trikå med ljusblåa inslag i, och vandra stadens gator om nätterna för att klå upp brottslingar med stora ljudeffektspratbubblor ala Pow! Bif! Smack! och bara vara allmänt hård. Antagligen skulle jag ha en del koola gadgets men inga direkta superkrafter, förutom ett välslipat sinne.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Men vilken kobold du är!

Kan man inte ha kul med mer "normala" superhjältar då? Nu har du allt avslöjat dig. Du är lika koboldig som oss andra. :gremwink: