Björn Wärmedal
Björning Wheel
Nu har jag lämnat in en motion där följande står att läsa:
Den andra att-satsen kändes lite viktig för mig; notera att jag skrivit "tips" istället för "riktlinjer".
Eftersom föreningens verksamheter är så självstyrande vill jag verkligen inte att vi försöker påtvinga någon att använda logotypen, eller begränsa någon i hur de får använda den. Jag litar hellre på att föreningsmedlemmar tar egna beslut kring det. Om det leder till att det finns ett gäng intressanta mutationer av loggan i användning så ser jag inte det som ett problem. Leder det till att ingen använder loggan ser jag inte heller det som ett problem, helt ärligt
Jag tänkte att man kan börja diskutera motionen nu, så kanske det går snabbt att ta ett beslut på årsmötet.Eftersom eventuellt byte av logotyp har diskuterats under en längre tid och förslag till en ny logotyp har tagits fram under året, föreslår jag att:
- Logotypen som står att finna på http://www.acc.umu.se/~bitch/wrnu/logotype_wrnu_v10.png antas som ny logotyp för Föreningen WRNU.
- Styrelsen tar fram enkla tips på hur logotypen och/eller dess komponenter kan användas i olika föreningssammanhang och -arrangemang.
Den andra att-satsen kändes lite viktig för mig; notera att jag skrivit "tips" istället för "riktlinjer".
Eftersom föreningens verksamheter är så självstyrande vill jag verkligen inte att vi försöker påtvinga någon att använda logotypen, eller begränsa någon i hur de får använda den. Jag litar hellre på att föreningsmedlemmar tar egna beslut kring det. Om det leder till att det finns ett gäng intressanta mutationer av loggan i användning så ser jag inte det som ett problem. Leder det till att ingen använder loggan ser jag inte heller det som ett problem, helt ärligt