Nekromanti Om perfekta träffar i Dod91

Zirkasa

Veteran
Hej, jag undrar om skyddande besvärjelser som järnhud och skydd m fl skyddar mot perfekta träffar. (i DOD91)
Tacksam för svar

Zirkasa

Det är väl mest en tolkningsfråga, men ifall du spelar så att "naturligt skydd" skyddar mot perfekta träffar så är det samma sak med järnhud och andra saker. I reglerna står det "ingen rustning hjälper". Vad man sen räknar som rustning är som sagt en tolkningsfråga...
Inte mycket hjälp dehär, men iaf...

"I may be small but I can still kick your ass!"

Enligt de officiella reglerna (och då inkluderar vi diskussionerna från sinkadus) gör JÄRNHUD inte det, då den räknas som ett naturligt skydd, medan SKYDD gör det. SKYDD tilsammans med ELEMENTARMANTEL mm är därför ganska bra att ha för en äventyrare trots att de skyddar relativt lite( 1 abs/ E). Det här är diskuterat i en sinkadus från tidigt 90-tal för övrigt.

Rör inte min sunelf!!!

Shadar Fal

Veteran
Efter att ha läst dom två nedan stående svaren så undrar jag om det inte är någon som kör som vi. Perfekta träffar ger HALVT naturligt abs. Besvärjelsen i fråga ger naturligt skydd enligt oss. Så halvt abs.

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.

Rickard

Urverk speldesign
Håller med [NT]

/[color:green]Han</font color=green> som menar <B>Caen Ka-sun-dor</B>s inlägg och grundar medhållandet på egna slutsatser och filosofier