Hej, kul att det finns intresse! Vi har haft ett eget arbetsforum för det ganska länge och jag tror inte tanken var att det skulle vara ett öppet forum än på den nya siten heller.
Statusen är att jag har samlat ihop scenarion genom att kontakta forumsfolk och andra som jag vet är bra skribenter, och har i dagsläget lite drygt 50 scenarion att lägga upp i scenariobiblioteket (där nästan alla redan finns utspridda på nätet men där vi har fått tillåtelse att hosta så vi slipper riskera döda länkar osv).
Spider tror jag det var skulle kontakta Sverok om materialet där men den biten verkar ha runnit ut i sanden. Även andra samarbeten har undersökts av Seter bland annat men inget som blivit av.
Mukwa har tittat på möjlighet till finansiering och har ett upplägg med studieförbund men den frågan är också lite pausad tills vi vet vem det är som ska vara mottagare av eventuella pengar (det har bland annat föreslagits att det skulle kunna vara wrnu-föreningen).
Tanken var att lansera samtidigt som nya siten, men nu kom det lite plötsligt på så riktigt så kommer det inte bli. Om det finns fler som vill engagera sig i att samla scenarion eller om någon har kontakt med sverok så blir jag jätteglad, jag känner mig lite som navet i den här arbetsgruppen även om inget sådant är uttalat