Walium och jag
Blev just tipsad om den här trådens existens och hade inte alls tänkt logga in och kommentera den, men här känner jag att det faktiskt behövs ett klargörande.
hans bataljer med walium är ju välkända. Och det var just dem jag tänkte på: sådant klarar vi oss gärna utan.
Om du vill klara dig utan sånt, varför inte ta upp det med han som brukade STARTA de bataljerna? Han sitter i din moderatorkår.
(Walium, nu pratar jag om dig som om du inte var här, men det här är i första hand till Dimfrost, i andra hand till hela läsekretsen.)
Jag vet inte hur många gånger genom åren som jag har suttit och deltagit i en diskussion i lugn och ro, när Walium plötsligt hoppat in i tråden enbart för att leverera ännu ett pajkast om hur han kan se på mina inlägg vilken otäck lushund jag är, att han inte tror på att jag vet nåt om det här och det är ju riktigt lågt av mig att påstå saker som jag inte vet nåt om, eller för att presentera en teori om vilken usel och nedrig orsak jag egentligen hade att posta det där inlägget. Oftast inlett med ett "jag vet ingenting alls som det här som ni diskuterar, men...", liksom bara för att slå fast att påhoppet inte har med trådens ämne att göra.
Jag skulle aldrig i livet på jordklotet låta såna råttiga skrevsparkar gå obesvarade och följaktligen resulterade de i bataljer. Sure, det var nog gott om tillfällen då jag hade kunnat sucka och logga ut istället för att fortsätta, fast gudarna ska veta att jag gjorde vad jag kunde för att hålla eländet kort. Jag lämnade kopiösa mängder enkelt tillplattningsbara utsagor från honom obesvarade för att jag misstänkte att de förmodligen skulle grena ut i bitrådar, och vad jag mest av allt ville var att få ett slut på skiten nån. Jävla. Gång. Jag vet inte hur många timmar av mitt liv som gått till spillo på att behöva knapra Novalucol och tjafsa med Walium, men det bör i alla fall påpekas att jag hatade varenda en av dem.
Så här i efterhand har jag också kunnat konstatera att det nog var flera år sedan jag slutade trivas på rollspel.nu, vilket jag faktiskt gjorde en gång i tiden. Det beror inte bara på en person, men han har absolut en del i det. Efter ett par år av Waliums punktmarkeringar mot mig märkte jag att jag hade börjat tveka att gå in i vissa trådar fastän jag hade saker att säga där, just på grund av risken att trigga igång Walium och sedan behöva ägna resten av kvällen åt honom. Av alla grupper, forum och listor som jag varit med i på nätet är det här den enda där jag behövt göra nåt sånt. De flesta har jag aldrig haft nåt bråk i överhuvudtaget...
Att det finns en annan syn på det hela bland hans polers vid spelbordet ("grupperingen på Rollspel.nu som anser att", för att citera Snigel) är väl inte särskilt oväntat, och mer än utsagan om mig - opassande eller inte, jag tror att du skrev vad du faktiskt tyckte där - visar väl de där PM:en ganska tydligt vart skulden läggs för de bråk han blir inblandad i. Troberg har iaf tidigare uttryckt ilska över att bli påhoppad av Walium i tid och otid, så jag tror att hans erfarenheter på området är ganska lika mina.
Dock - bör påpekas - hade Walium bara en indirekt koppling till att jag slutade vara här; det hade i första hand att göra med dels en helt annan person, dels den gruffiga stämningen i allmänhet. (Det finns massor av folk här som jag både tycker om och respekterar, men det finns också gånger då jag har gått in på rollspel.nu och känt hela kroppen börja signalera fara, med skenande hjärtslag och rest ragg på armarna. Allvarligt.)
Därmed har jag sagt mitt i det här ämnet. Jag brukar kika in på Fenixforumet emellanåt, men håller mig undan från resten. Så här långt säger mig magsyran, blodtrycket och mitt allmänna humör att det var en bra idé. Om nån vill nåt så nås jag på mail.
--
Åke, logging off