Nekromanti Om träffigurer

Mini

Veteran
Var hälsade!
Under mina timmar som spelande har jag upptäckt att jag saknar tre typer av figurer.
För det första saknar jag figuren av en kvinna (inga dumma kommentarer, ni vet vad jag menar). Eftersom deras figur skiljer sig något från mannens vore det bra att få dessa små avikelser på en träffigur.
För det andra och tredje, mycket feta och mycket magra träffigurer. Den fete går att beräkna fram lättare än den magre, men det blir ändå utrymme för mången hetsk diskussion.
Ett litet tips till den konstnärlige rollspelaren som har lite långtråkigt och vill pula med något.
Ha det gott
önskar mini
(som inte bör utrustas med kolstift och ritblock).

Mini

Erkki

Veteran
Eventuellt är jag lite tråkig. Men den enda figur jag använder är den man fick i regelboken. Det handlar ju trots allt om en abstraktion. Givetvis kan man rita figurer för olika situationer. Men man kommer lätt till samma insikt som den stackars uppfinnaren från Sundbyberg. "Många figurer bli´re"

/E.

Mini

Veteran
Var hälsad, Erkki.
Vill du att jag ska föra in jämnstäldhetsdepatten även hit?
Men jag är tvungen att hålla med dig om att det blir många bilder. Samtidigt visar ju alla bilderna män i olika situationer (om man bortser från djurbilderna). En träffmallstant vore trevligt att ha, så man har något att gemföra med.
Ha det gott
önskar Mini
(som har provspelat Lucky Luke´s dataspel medan jag tvättade).

Mini

Rosen

Myrmidon
<I>Vill du att jag ska föra in jämnstäldhetsdepatten även hit?</I>

Har nog faktiskt aldrig förstått att det är en jämställdhetsfråga om kvinnor ska ha samma rätt som män att bli beskjutna och få äta bly...

<I>En träffmallstant vore trevligt att ha, så man har något att gemföra med.</I>

(Försöker nu tänka hur en sån skulle se ut... och inser att man isf först måste bestämma hennes byststorlek; det påverkar rent praktiskt hur man skulle dra gränsen mellan träffområdena bröst och buk.)

För övrigt, en sak jag ibland funderat på är varianter av den vanlige gubben med konturer av kläder; den gamla trevliga "skjuta hatten från huvet" går t ex förlorad med dagens system om inte SL direkt tänker på det när det kommer huvudnära skott.

--
Åke

Azagthoth

Myrmidon
Har nog faktiskt aldrig förstått att det är en jämställdhetsfråga om kvinnor ska ha samma rätt som män att bli beskjutna och få äta bly...

LOL!!!

/Azagthoth

Shotgun Slim

Veteran
Om man sätter kulorna i mitten uppstår aldrig sådana här problem. Slutsats: för ett enklare rollspelande, undvik kassa gunfighters....

Shotgun Slim - kassast (?) av alla

Jon

Veteran
(Försöker nu tänka hur en sån skulle se ut... och inser att man isf först måste bestämma hennes byststorlek; det påverkar rent
praktiskt hur man skulle dra gränsen mellan träffområdena bröst och buk.)

Hmm, jag tror inte vi ska låta Ackegård rita dom här träffmallarna va?

Mini

Veteran
Var hälsad, Åke.
Vad jag önskar med mitt inlägg om kvinnliga träffmallar var att få en bredd på figurerna, inte bevisa för omvärden att jag har en morbil inställning till kvinnor. Jag hade en vilja att synliggöra att mänskligheten består av två kön (jag hoppas att det inte kommer som en nyhet för dig). Jag vågar knappt tänka på vad jag kunde blivit anklagad för om jag hade efterlyst träffmallar på barn.
Dock håller jag med om att det är kul och kaxigt att skjuta av folk hattar.
Ha det gott
önskar Mini
(som trots sin tidvis elaka tunga försöker vara snäll).

Mini

Mini

Veteran
Var hälsad, Slim.
Skulle du känna dig bättre till mods om du fick veta att jag sköt ett segt slödder i huvudet två gånger med ett hagelgevär och han dog av förblödning en bra stund efter stridens slut.
Ha det gott
önskar Mini
(som siter och planera nya sattyg för sina vänner som han ska spelleda till helgen).

Mini

Rosen

Myrmidon
Purfärsk anekdot: Jag satt och funderade lite mer över hur en kvinnlig träffigur skulle se ut, så när det blev lite lugnt på jobbet för en stund sen testade jag att skissa lite på en.

Där sitter jag alltså och klottrar en stiliserad bar kvinnofigur, och precis då kliver en av de unga mellancheferna in med en äldre kostymgubbe i släptåg.
"Och här inne utvecklar vi en ny produkt... för Internet."

Tja, rollspel.com kanske?

--
Åke

För övrigt, en sak jag ibland funderat på är varianter av den vanlige gubben med konturer av kläder; den gamla trevliga "skjuta hatten
från huvet" går t ex förlorad med dagens system om inte SL direkt tänker på det när det kommer huvudnära skott.

Våra rollpersoner brukar få spendera smärre förmögenheter på nya kläder;-) Så vi hoppas att även andra spelledare använder sig av denna möjlighet... Hmmm, men om du har lust att skissa på klädkonturer är vi aldrig ointresserade:)

/a&t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Man skulle ju kunna göra klippdockevarianten. Man har ett gäng lösa kläder (alltså pappersbitar klippta som kläder) och lägga på sina träffigurer. /images/icons/smile.gif Eller om man är riktigt ambitiös kan man göra dem av tyg.

Willie

"Bite me dough boy!" - Mimi i The Drew Carey show

Ymir

Liten kantbaron
Herregud, vad är du för en karl? Man skjuter inte på kvinnor, det vet du väl? Har du ingen manschauvinistisk hederskodex, människa?

- Ymir, lite old-fashioned idag...

Rosen

Myrmidon
Re: Ja! Ackegård!

<I>Jo! Ackegård, Ackegård!</I>

Alv-Western?

"Say Al, ya seen those li'l long-ear ladies? Th'ar damn pretty!"
"Yah! They're from, like, Ireland or sumthing?"
"Dunno... could be sum kinda China girls. Ah mean, look at those eyes."
"... Wudn't mind seein' a pair o'those lookin' at me at bedtime, if y'know whatta mean!"
"Yup, that's fer sure... Wonder if they'd cunsider takin' up bissniss?"
"Hehe, Big Bertha an' her girls wud sure have sum mighty tuff cump'tition then!"
"Yup."

Ackegård-brudar brukar väl ha rätt små och toppiga bröst, förresten.

--
Åke