Nekromanti Om träffigurer

G

Guest

Guest
*hmpf*

Hmmmm...

Också tar vi ett par djupa andetag... Detta brukar hjälpa för att lugna ner sig lite... =) Sköt gärna liknande diskussioner privat så att resten av forumet slipper lida...

Med vänlig hälsning,

Johnny
Redaktör - rollspel.nu

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Mini

Veteran
Var hälsad ,Ymir.
Har du aldrig hört talas om självförsvar?
Skämt åsido, vi har en kvinna med i partyt och det är inte alltid hon går klädd som en kvinna. Dessutom är hon en utmärkt och snabb skytt. Därav min förfrågan om träffigurer.
Ha det gott
önskar en trött

Mini

Ymir

Liten kantbaron
Re: Iä! Iä! Ackegård!

1800-talsmoral? Jo, kanske det- ta en titt på mitt inlägg "Om träffigurer" här ovan, tex. :)

- Ymir, har fått 1800-talsmoral trots att han inte spelat Western en enda gång (får väl skylla't på CoC 1890)

Rosen

Myrmidon
Re: Iä! Iä! Ackegård!

<I>1800-talsmoral? Jo, kanske det- ta en titt på mitt inlägg "Om träffigurer" här ovan, tex. :)</I>

(kollar...) Du menar att det <B>är</B> jämnställt och modernt att skjuta skarpt mot kvinnor? (-:

--
Åke

Rosen

Myrmidon
Kjoltyg fulla med hål

<I>Du menar att det <B>är</B> jämnställt och modernt att skjuta skarpt mot kvinnor? (-:
Typ :)
- Ymir, uppvisar lite psykopat-tendenser idag...</I>

Nu fick jag en idé till en SLP...
Crazy Cathy McGuffin var från början en kyrklig suffragett som agiterade för gudfruktig moral och kvinnors rättigheter ute i Rattlesnake Grove, tills en dag då [insert lagom traumatisk händelse] fick det att slå slint för henne. Beväpnad med en Winchester och ett par puffror hängande från kjollinningen (och en Derringer i blusen bara för stilens skull) började hon förbättra den lokala moralen genom att nattetid snajpa ner saloon- och bordellbesökande karlslokar i stan... tills hon kom att tänka på att de ju ändå skjuter på varann så fort tillfälle ges. Följaktligen började hon istället skjuta kvinnor som arbetade på sagda institutioner. Förutom ett antal karlsluskar har två saloonflickor och en bordellmamma hunnit hamna face down i sanden, och staden lever i skräck för den okända lönnmördaren. Så kommer några rollpersoner ridande...

--
Åke