Rickard
Urverk speldesign
Kom inte på någon vettig ämnesrubrik, så vi får lämna det där.
Min vana trogen spelade jag upp bitar ur mitt liv som jag har varit med om och mina tankar föll denna gång på vår spelomgång i fredags. Det jag tyckte var ballt var att Mukwa, som spelade den starkaste vampyren och som vi under spel etablerade hade en stark ställning, var den som åkte dit. Nu var det förvisso Mukwa som själv tog på sig förrädarrollen i slutscenen. Upp till den tidpunkten så tyckte jag det var öppet vem som sett till att fursten (för Vampire, läs: prinsen) försvunnit. Hade Mukwa sagt att min karaktär legat bakom det hela så hade jag kört på det.
Den som "vann" var min karaktär, som förvisso var näst högst upp i rankingen, men som under spelets gång gav vika för besten gång efter annan just för att jag skulle kunna vara stark när jag väl styrde besten för att göra som jag vill. (Övervinna vampyrjägare och hålla tal.)
Det är svårt att efter bara en spelomgång se några mönster, men om man vill spela för att tillskansa sig en bra plats i vampyrhierarkin med sin karaktär innebär det att "vinnaren" alltid genomdriver av de mest hänsynslösa beslut på vägen till målet.
Det är riktigt coolt.
/Han som i dessa tankar filosoferade på vilket sätt en kraftfull vampyr kan utnyttja best-markörer för att skapa skulder hos de yngre vampyrerna
Min vana trogen spelade jag upp bitar ur mitt liv som jag har varit med om och mina tankar föll denna gång på vår spelomgång i fredags. Det jag tyckte var ballt var att Mukwa, som spelade den starkaste vampyren och som vi under spel etablerade hade en stark ställning, var den som åkte dit. Nu var det förvisso Mukwa som själv tog på sig förrädarrollen i slutscenen. Upp till den tidpunkten så tyckte jag det var öppet vem som sett till att fursten (för Vampire, läs: prinsen) försvunnit. Hade Mukwa sagt att min karaktär legat bakom det hela så hade jag kört på det.
Den som "vann" var min karaktär, som förvisso var näst högst upp i rankingen, men som under spelets gång gav vika för besten gång efter annan just för att jag skulle kunna vara stark när jag väl styrde besten för att göra som jag vill. (Övervinna vampyrjägare och hålla tal.)
Det är svårt att efter bara en spelomgång se några mönster, men om man vill spela för att tillskansa sig en bra plats i vampyrhierarkin med sin karaktär innebär det att "vinnaren" alltid genomdriver av de mest hänsynslösa beslut på vägen till målet.
Det är riktigt coolt.
/Han som i dessa tankar filosoferade på vilket sätt en kraftfull vampyr kan utnyttja best-markörer för att skapa skulder hos de yngre vampyrerna