Nekromanti Om världen var perfekt

!Paxen

Swashbuckler
Tänk dig att världen är perfekt, och allt blir precis som man vill ha det.

Tänk nu att din favoritbok eller favoritspel ska bli en film, eller serie, hur blir den då?

Fallout: En spännande action där man får följa "hjälten" från stunden där hon måste sticka ut ur bunkern, vartefter hon blir mörbultad av slavhandlare som vill tjäna lite kapsyler, som sen blir befriad av ett gäng fd slavar. Självklart är det en kvinna i huvudrollen, en kvinna som inte vinner över alla och blir brutalt mörbultad under flera scener.

Assasins Creed: Action där man får följa en "hedersvärd" lönnmördare. Självklart ska man vela kring om huruvida lönnmördaren är en hjälte som dödar dom som inte borde ha makt, eller om han är en hjärntvättad individ som inte känner någon ånger. Mer mystik än Da Vinci- koden, mycket bättre än Da Vinci- koden. Skulle kunna tänka mig att den skulle bli en trilogi eller en serie, dvs en serie som max håller på i ett år.

Bjorn

Hero
I en perfekt värld skulle jag ha till gång till en obegränsad mängd kärnvapen. Och hade jag tillgång till en obegränsad mängd kärnvapen skulle jag omedelbart smälla av dom.

Ergo - Det kan inte finnas en perfekt värld!

rjonas

Hero
Om världen var perfekt skulle David Lynch återvända till TV och regissera 21 avsnitt av den ytterligt kontroversiella Warhammer 40,000-teveserien, innan den läggs ner på grund av allt för starka reaktioner.

Krille

Super Moderator
The Killer Angels (av Michael Shaara): Ett inbördeskrigsdrama där man får följa de ledande befälen i slaget vid Gettysburg, vad de tänkte och varför de valde att göra som de gjorde, vad de kände för männen och ofta vännerna på andra sidan, och vad konsekvenserna blev.

...jävlar, var det redan gjort i filmen "Gettysburg"?

!Paxen

Swashbuckler
rjonas said:
Om världen var perfekt skulle David Lynch återvända till TV och regissera 21 avsnitt av den ytterligt kontroversiella Warhammer 40,000-teveserien, innan den läggs ner på grund av allt för starka reaktioner.

Fan, den serien har jag för mig att jag har sett något av.. Eler, jag kanske inbillar mig?

Fast, är David Lynch verkligen ett bra val för en sån film?

!Paxen

Swashbuckler
Pilzeman said:
Hmm, World War Z skulle filmas på något sätt. Troligtvis som tv-serie snarare än film.
Accidently, jag läste färdigt den boken för en månad sen. Och visst skulle den passa bättre som en serie.

Vimes

Sillkung
En serie baserad på Kult vore hur ju bra som helst.

rjonas

Hero
Paxen said:
rjonas said:

Fan, den serien har jag för mig att jag har sett något av.. Eler, jag kanske inbillar mig?

Yess! Han gjorde Dune.

Poseur

Swashbuckler
Ett mäktigt epos i sex väldigt bra filmer som bara blir bättre för varje film och för varje gång man ser dem och handlar om hela tiberiumkriget i Command&Conquer serien.
Givetvis med Joseph D. Kucan som den karismatiske och manipulativa, otroligt mytiska personen.

Men Annars skulle jag nöja mig med att Wheel of Time filmserien blir av och faktiskt blir bra.

/Poseur- snart hem

Rickard

Urverk speldesign
Jag skulle vilja se Shadowrun-världen som TV-serie och att den blev det som Dark Angel aldrig lyckades åstadkomma.

Annars skulle jag bli överlycklig om HBO gjorde Preacher ... fast ... det ska de ju gör också!

/Han som önskar kärlek till alla i en perfekt värld

!Paxen

Swashbuckler
rjonas said:
Paxen said:
rjonas said:

Yess! Han gjorde Dune.

Fan, vilken idiot jag är!! Hade totalt glömt bort att han hade gjort det

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Då gör HBO Elizabeth Lynns roman The Northern Girl som en gritty miniserie på 4x90 minuter. Och behåller det svävande slutet. En livegen tonårsflicka i ett adelshus upplever hur hennes hemstad drabbas av politisk turbulens samtidigt som hon inser vad det innebär att bli vuxen. Liv, död, svåra val, och mycket mer.

rjonas

Hero
Han said:
Annars skulle jag bli överlycklig om HBO gjorde Preacher ... fast ... det ska de ju gör också!
Det vore så tufft men ack - det verkar avblåst:

http://en.wikipedia.org/wiki/Preacher_(comics)