Nekromanti Om vi tvingades flytta till USA...

Storuggla

Champion
... av en eller annan anledning, skit i varför nu, men du fick välja precis vart du skulle bo. Allt tjafs med green cards och så har löst sig så ni behöver inte leta upp var det finns mest singelkvinnor heller, så ni kan välja precis vart somhelst på fastlandet. Just det, fastlandet. Strunt i Hawaii.

Vart slår ni ner era bopålar och varför? Själv är jag kluven, jag är barnsligt förtjust i Texas efter att ha spenderat två veckor där, Florida skulle jag inte ta i med tång efter flera veckor där. Men Texas eller Louisiana (New Orleans OCH the Bayou? Wow!) är väldigt lockande för mig. Men jag gillar regn, så Washington skulle nog inte sitta helt fel heller. Svårt val. Var skulle ni bo?

Storuggla, avhopparblues

Ymir

Liten kantbaron
Jag skulle isåfall vilja bo i Vermont. Det verkar vara en vacker och mysig plats, och den har vettigast politik av alla amerikanska stater. Därtill är den allmänt obskyr och bortglömd, och sånt gillar ju jag. Klimatet verkar perfekt för mig, också. Överhuvudtaget skulle jag knappt kunna tänka mig att bo någon annanstans än i New England; det skulle vara i Oregon eller Washington då. Ska jag bo i någon storstad får det följaktligen bli Boston, Portland eller Seattle, men hellre hade jag nog haft en villa i Vermont, som sagt, eller möjligtvis Maine eller New Hampshire. Egentligen hade jag föredragit Kanada framför USA vilken dag som helst, dock, det landet verkar mycket ballare.

- Ymir, vill på kanadensiska filmfestivaler

Rising

Vila i frid
Jag är väldigt förtjust i New Orleans, men jag hade velat bo där för länge sedan, inte idag. Å så skulle jag velat att hela staden låg i Canada istället, för jag tål kyla mycket bättre än värme. Fuck New Orleans.

New York, då? Storstäder är ju balla, och östkusten är i min mening överlägsen västkusten på alla sätt och vis. Jag tror att Brooklyn skulle passa mig särskilt bra.

Men nä, lotten faller ändå på Cleveland, Ohio. Det är mer independent sunk chic, och så passar det nog min bohemiska natur bättre. Liksom, Harvey Pekar, Drew Carey, och... öh, så. Idel sköna lirare. Men det är nog ett rätt braksvennigt ställe när allt kommer kring.

/Rising
som tycker att det vore rätt skönlökigt att flytta till Delaware också. Liksom, har man en anfader (och tillika namne) som en gång i tiden bossat över hela skiten så vore det ju ägit om en ny Johan Rising skulle komma och bara äga hela staten ånyo.

Man Mountainman

Storsvagåret
California dreaming...

Alternativ 1: Kalifornien! San Fransisco, förmodligen. En trevlig stad, by all accounts. Alternativt nånstans i södra Kalifornien, vid kusten. Varför? Tja, klimatet förstås, det liberala samhällsklimatet, plus att Kalifornien alltid beskrivs som den mest vrickade delen av USA. Det måste vara kul där. Also, Arnold.

Alternativ 2: New York! Bara för att! Det är staden som kommit att definiera begreppet storstad.

Alternativ 3: New England. För att det är USA:s svar på Sverige. :gremblush:

Ram

Skev
NY, Central park west. Är en ren stadsmänniska och NY har allt. Jag var där under tre dagar på vår bröllopsresa och blev helt frälst. Mina intressen och hobbies finns väl representerade:
Neutral ground: Klassisk gameshop med Magic-histora.
Tre NHL-lag innom en nära omkrets.
Broadway. Damn, skulle nog bli någon teater eller musikal i veckan!
Central park. Coolaste stämning jag upplevt. En lugn oas mitt i kaos.
Två gamla rollspelspolare bosatta på Long island.
Creedos. Ett hak. Gamla kåkfarare som kockar och en halvgammal, halvfet dam som kallar alla dear eller honney i kassan. Utsikt över fifth avenue. Billig frukost och djävligt goda pannkakor.
och lite till...

//Glow - Aj hjärta Njev Jork

Ymir

Liten kantbaron
Delaware borde vara det enda alternativet för dig, alltså. Du borde resa dit och kräva överhöghet över hela skiten.

- Ymir, röstar på Rising

G

Guest

Guest
Teh Whitehouse

Jag skulle slänga ut folket i vitahuset (bara sådana som president och så, rådgivare behövs när man ska styra ett land), du sa ju att det inte skulle vara några problem.

Krille

Super Moderator
Seattle

Jag har fått för mig att Seattle ligger bra till för mig. Jag vet inte varför, men både det fysiska och samhälleliga klimatet verkar passa mig bättre. Sen är det nära till Vancouver och Kanada om jänkarna skulle stå mig i halsen. :gremgrin:

Johan K

Gammal & dryg
I en hydda..

Om jag skulle få för mig att sticka till usa så skulle jag nog bygga mig en rjäl koja någonstanns i närheten av den kanadensiska gränsen. Hellst så långt bort från alld vad civilisation skulle vara.
Skulle mycket väl åxå skita helt i usa & bosätta mig i kanada åxå, nånstanns i ödemarken
Bara man får leva lite i ödemarken & besöka civilisationen inimellanåt. Då skulle jag trivas.

/ Johan K, som även trivs förbaskat bra i Lund..

Storuggla

Champion
Re: I en hydda..

Du såg inte den där dokumentären som gick på tv för... några år sedan? En engelsman som åkte runt i USA och snackade med folk som sa att de sett UFOn, religiösa fanatiker och hela klabbet. Och så när han snackade med survivalister så hamnade han hos en skäggig snubbe som bodde i ett hål i jorden a la Hobsala. Han hade grävt in en stuga i en bergssluttnign mitt ute i skogen. Ingen el eller rinnande vatten, men han hade en gäststuga som filmteamet fick sova över i. På morgonen stog han utanfär och spelade gitarr och meddelade glatt att nu var det huckleberrypannkaka till frukost.
Synd bara att han var survivalist.

Storuggla, UN coming to take your house

Johan K

Gammal & dryg
Re: I en hydda..

Nej tyvärrr...
Tror bestämmt att jag har helmissat det dokumäntern...
Låter ju en aninges udda att fräsa omkring & pyssla med det han gjorde... Men men, det finn väll folk till allt här i världen antar jag.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
New York, alla gånger. Det verkar vara en asskön plats. Jag gillar städer, ju större desto bättre.

Och om jag inte får bo i NY så vill jag bo i New Orleans. Monkey Island liksom.

- Vulf

Arfert

Facit
jag skulle bosätta mig antingen i NY (världens bästa stad, bortsätt från skitklimatet - vintrarna är ingen lek), Brookyn Heights... Eller i Patterson, New Jersey (för att min fru kommer därifrån och hon är arvinge till ett hus i slummen där, i värsta crack-området)

eller San Francisco.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag har fått för mig att New Jersey verkar vara en rätt trevlig plats, så det skulle nog vara mitt förstahandsval. I vilket fall på sommaren.
Annars ligger Los Angeles eller San Fransisco bra till. Varmt och skönt. Med Zorbeltuss i Vita huset slipper jag fundera på politiken dessutom. :gremsmile:

Vad mer? Dallas verkar som ett trevligt ställe. Alla ställen som blir sallad baklänges liksom...

St Louis kan också fungera. New Orleans med.

G

Guest

Guest
Man tackar för förtroendet, det ska helt klart bli en hel del ändringar, och så ska rollspel främjas så mycket det går, tyvärr tror jag dock att det kan bli svårt att bidra till friform men allt annat kommer nog gå frammåt under min/mina perioder som president.

EchonCique

Hero
Canton, New York

Det finns många tänkbara platser jag skulle vilja slå ned mina bopålar på. En av dem är i staden Canton i countyt Saint Lawrence, New York State. Varför?

Enkelt. Det är nära till den ultimata metropolen New York City, nära till The Great Lakes, nära till min favoritstad Quebec City i Kanada. Dessutom är det nära till New Hampshire som är något speciellt när det kommer till amerikansk inrikespolitik. Historiens vingslag är helt enkelt starka, vibrerande och fullt aktiva nära Canton, NY.

Sedan är klimatet något som tilltalar mig med vindpinande isande kylande vintrar och starka somrar. Dessutom mycket snö och närhet till indianterritorier. Helt enkelt ultimat område att utforska och besöka på sin fritid.

Foggmock

Myrmidon
Re: Seattle

Det är snäppet varmare än Sverige, men rent geografiskt ligger det skitbra. Dessutom har de ett bra basketlag som jag höll på (håller på?) och det är anledningen till att jag också skulle välja Seattle. :gremgrin: