Nekromanti Omega igen!

Zadrith

Hero
Nu gör jag ett nytt försök att få lite kreativ input om mitt universella rollspelssystem OMEGA. Förra gången fick jag bland annat veta att färdigheterna verkade passa bäst för fantasyspel men jag fick inga förslag på färdigheter som saknades vilket hade varit mera användbart.

Jag har ändrat ett par saker som jag fått synpunkter på och även fått med en hel del av stridsreglerna den här gången.
Dessutom har Omega där man kan ladda ner den senaste förhandsversionen samt ett rollformulär (båda i PDF-format).

Söker dessutom med ljus och lyckta efter korrekturläsare och speltestare.

http://hem.passagen.se/zadrith/omega/

Baldyr

Hero
marknadsföring

Förra gången fick jag bland annat veta att färdigheterna verkade passa bäst för fantasyspel men jag fick inga förslag på färdigheter som saknades vilket hade varit mera användbart.
Jag tänkte passa på att be om ursäkt för min tidigare icke-konstruktiva kritik, men måste tyvärr säga att jag fortfarande inte har tid att sätta mig in i systemet på allvar. En kort sammanfattning över dina grundtankar, designfilosofin och en introduktion till själva regelmotorn skulle däremot vara intressant.

Däremot tänkte jag hjälpa till genom att sprida information om ditt spelsystem. Exempelvis genom denna nyhetsnotis på vår nya nyhetstjänst Legend.se.

Observera att denna tjänst även är till för alla andra rollspelsskapare på det här forumet, liksom hela independent-hobbyn i allmänhet. Skicka därför nyhetstips till mig på nyheter@legend.se. Även om jag inte kan lova att jag faktiskt skriver en notis om varje tips så uppskattas informationen ändå.

De intressantaste notiserna hamnar sedan också på indendendent-spalten i nästföljande månads upplaga av e-postfansinet Rollspelaren.

/Baldyr

Rising

Vila i frid
Oh mega!

"Förra gången fick jag bland annat veta att färdigheterna verkade passa bäst för fantasyspel men jag fick inga förslag på färdigheter som saknades vilket hade varit mera användbart."

Jag tycker det är svårt att ge förslag på färdigheter när jag bara vet hur reglerna ser ut i grunden. Det är ju snarare spelvärlden jag måste ha koll på om jag skall kunna bestämma vilka färdigheter som kan komma vara viktiga eller inte.

Det kommer nog behövas två väldigt olika färdighetsuppsättningar för din fantasy- resp. sci-fi-värld. Alltså, om någon skulle vilja använda Omega i Chock så skulle färdigheter som Hypnos och Folklore vara viktiga, men de vore å andra sidan ointressanta i ett Jean Claude van Damme-actionrollspel.

Nå, om dina planerade fantasy- resp. sci-fi-världar är traditionella i sin uppbyggnad så är det väl bara att slå upp befintliga regelböcker, titta på vad de har kommit på och sedan lägga till/klumpa ihop/modifiera/omformulera tills du fått en uppsättning du verkar nöjd med.

/Rising