Heisan! Hehe takker for linken
Jeg kan jo gi litt bakgrunn for hvordan det har blitt så mye.
I slutten av 2013 hørte jeg om et par kompiser som hadde kastet sin samling på søppelfyllingen da de flyttet til ny bolig. Jeg ble litt arg og fant ut jeg kunne legge ut en annonse på norske Finn for å kjøpe samlinger så ikke de ble kastet. På det tidspunktet var min samling omkring 500 böcker. Mest Shadowrun, AD&D/D&D3rd og nye Star Wars.
Så i 2014 blev jeg arbeidsufør 100% (jeg var 100% sykmeldt siden 2009) pga prolaps (herniated discs) i 5 nivå i korsryggen pluss noe mer (skjev rygghvirvel, spondylolistese) og fikk utbetalt en god slump forsikringspenger. Da begynte jeg å bygge opp min AD&D/D&D samling for alvor.
Kjøpte også opp flere mindre samlinger og ved midten av 2016 hadde jeg ca 500 bøker i min egen samling og ca 2000 bøker i "overskudds-lageret".
I mars 2016 døde en venn som også var storsamler og jeg endte med å kjøpe hans samling fra hans familie i juli 2016. Denne samlingen bestod i ca 2300 gjenstander.
I tillegg ble det kjøpt 3 "middels" samlinger i oktober/november på tilsammen ca 600 titler.
Jeg har siden midten av juli jobbet med å organisere samlingen, gradere, fotografere og pakke i UltraPro plastlommer. Listen måtte skrives litt etter litt innimellom salg/svare på henvendelser og jeg ble ikke ferdig før 28. desember
Det hører med til historien at jeg også kjøpte opp min avdøde venns tegneseriesamling. Denne medførte også utrolig mye arbeid parallelt med rollespills-arbeidet. Hele hans samling ble anslått til mellom 5 og 6 metriske tonn av de som fraktet og leverte til meg.
Jeg driver ikke noe firma og dette var bare ment som hobby. Men det må innrømmes at volumet har gjort det hele til noe mere
Salget har også vært eventyrlig og jeg har nok i løpet av bare 2016 solgt for nær 400.000 NOK. Utrolig nok kunne jeg i går, 30.12.2016 sette kryss i taket for at jeg nå faktisk er netto i null og har tjent mine første hundrekroner
Anslått rest av rollespill, kortspill, sverd, tegneserier og heroclix ligger nok et sted nord for 1.500.000 NOK. Så mitt hobby-prosjekt kommer nok til å ta noen år å tømmes :-D
Ønsker dere alle et riktig godt nytt år!