Omphalos' rollspelsblogg

hedmeister

Kollegiemagistrat
Under advent 2022 gjorde jag, som jag nämnt i tidigare inlägg, en adventskalender med rollspelsinnehåll. Jag gjorde klasser och äventyr, till och med en större kampanj, till spel som Mörk Borg, Vindsjäl och Cy_Borg, samt publicerade fristående spel och systemlösa scenarier. Vissa luckor innehöll mer generellt hållna diskussioner om rollspelsteori och AI-skapat material. Under 2023 tänker jag använda bloggen till ungefär samma sak, fast med ett mycket mindre stressigt intervall, för att hålla igång min kreativitet och få utlopp för lösa tankar och idéer som annars surrar runt i huvudet. Mitt senaste inlägg handlar om att omfamna klichéer från genrer för att skapa äventyr. https://egentligtsubjekt.blogspot.com/2023/01/utga-fran-kliche.html och jag har tankar på att göra en mindre variant av utmaningen Dungeon23, där jag eventuellt skapar ett rum för varje dag i t.ex. februari. Läs gärna, och använd materialet som ni vill (så länge ni ger mig, Simon Hedman Jonsson, kredd om ni använder det i officiella sammanhang)!