Nekromanti Omröstning: Hur navigerar du på Rollspel.nu?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag fnular (ja, det är ett ord) på en ny och bättre navigationsstruktur för Rollspel.nu.

Jag tycker Kranks förändringar varit mestadels bra, men vill ändå försöka göra det lättare att hitta det man söker.

Som vägledning tänkte jag låta er användare tala om för mig vilket navigationsalternativ ni oftast använder/har använt er av när ni vill hitta till nya diskussioner/inlägg.

chrull

Stockholm Kartell
Senaste inlägg. Men jag vill ha senaste inlägg med filter och mer info. Snyggare ska det vara också.

hepp!

solvebring

Superhero
Forumlistan, och ibland Aktiva diskussioner. Tänkte jag skulle säga det, eftersom man bara kunde rösta på ett alternativ. Så främst använder jag det förra men även ganska ofta också det senare.

solvebring

Superhero
Kraetyz said:
Forumlistan, faktiskt. Klickar på saker i Senaste Inlägg ibland, när jag ser ett trådnamn som intresserar mig.
Ja jo, ungefär så brukar det gå till, ja. =) ... Plus Aktiva diskussioner som jag gillar att kika då och då bara för att få en extra överblick.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag ostar alltid in på Aktiva diskussioner i första läget. Är det varulvsspel så är ju givet Forumlistan det första man klickar på, men överlag: Aktiva diskissioner.

Arfert

Facit
Om jag inte har var inne på nån dag använder jag Senaste diskussioner, om jag inte vart inne på några timmar (upp till en halv dag om det är mycket som händer) använder jag Senaste inlägg. Övriga alternativ använder jag typ aldrig.

Ram

Skev
Asså, att välja en av dessa är helt omöjligt.

Jag kollar i tur och ordning:
Senaste inlägg - Om någon jag tycker är ball har kommenterat eller om någon har kommenterat i en tråd jag tycke såg ball ut.
Senaste diskussioner - Om någon tråd med ball titel dykt upp.
Inloggade användare - Vad läser folk, vad dyker upp ofta, vad läser de som jag gillar att läsa vad de skriver.

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Jag använder Senaste inlägg och Senaste diskussioner ungefär lika mycket, ofta utan att vara inloggad.

Hälsar

Christian

Nässe

Myrmidon
Jag kollar på två saker, alltid. Senaste inlägg och Nya trådar.

Sen störs jag av något med höger och vänster- att det bytt sida, vet inte om det är ovana- men det känns rörigt och konstigt.

Hmm, nä nu vet jag vad det är. Jag kollar aldrig vrållådan. Varje gång jag måste göra ngt måste jag dock scrolla ner ner förbi den för att komma åt senaste disk. Mycket tjatigt. (Inloggade användare kollar jag på mycket mer sällan, och den behöver jag inte scrolla för att se)

Arfert

Facit
w176 said:
Inloggade användare måste jag också skriva under att jag tycker ät jätteanvändbart
Ja, det är bra tycker jag med, men det kommer först på min tredje plats.

Ögat

Hero
Jag använder alltid den förvirrande första-sidan, där smarta saker som "senaste diskussioner" samsas med märkliga saker som "populära" (enligt vem då?)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det jag saknade mest av allt när jag först började hänga på det här forumet var en motsvarighet till "visa inlägg sedan senaste besök", nåt som var standard på alla forum jag hängt på innan (framför allt phpBB-baserade). Senaste inlägg / Senaste diskussioner har med forum jag skiter i och skiter i form jag bryr mig om.

Aktiva... har en massa info jag skiter i, och slösar därmed utrymmet (jag prioriterar att se trådtitlar, datum och vem som skrev tråden. Och inget annat).

När jag i nya forumversionen hittade Bevakade forum var det ett enda stort HALLELUJA. Äntligen kunde jag navigera forumet som en civiliserad människa.

"Senaste inlägg" och "Senaste diskussioner" och allt annat krafs jag inte orkade se dolde jag, och döljer fortfarande, genom att säga åt forumet att jag inte vill se varken vänster- eller högerspalt. För mig är/var de inte bara oanvändbara, utan när de visas drar de aktivt bort från min forumupplevelse. De och det andra skräpet är/var anledningen till att jag inte kunde byta till Chrome; i Firefox kan jag ha den enda spaltdelen jag använde - småpraten - i en sidebar och dölja båda kolumnerna.

Så, tills vi får något bättre - till exempel en fungerande, buggfri "Visa senaste inlägg i forumen jag bryr mig om"-sida så använder jag bevakade forum. Jag använder ibland forumet via Chrome, och vill då gärna slippa ha överdrivet mycket information "tillgänglig" (=ivägen, distraherande) i högerspalten.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag tänker för övrigt ta omröstningen med en smula salt, själv. Klart de som just nu tycker att det är KATASTROF att senaste diskussioner är borttagna också är de med störst incitament att gå in och rösta i en sån här tråd...

Max Raven

T12-kultist
Senaste inlägg, mest. Nu har Bevakningslistor och Aktiva diskussioner dock seglat upp som starka alternativ. :gremshocked:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
krank said:
Jag tänker för övrigt ta omröstningen med en smula salt, själv. Klart de som just nu tycker att det är KATASTROF att senaste diskussioner är borttagna också är de med störst incitament att gå in och rösta i en sån här tråd...
Du kan ta den med hur mycket salt du vill. Jag kommer att se resultatet som vägledande när jag enväldigt bestämmer hur det ska funka. :gremsmirk:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
krank said:
Varför ska vi då rösta?