Nekromanti Omslag till Krigsherren och Thalamur

Hjalle

Swashbuckler
Hemsidan uppdaterad, med omslag till dessa två kommande moduler!

...och...

Så ser de ut!

-Hjalle, upptäcker.

Nero_UBBT

Warrior
Men gah!!!

Droppa Keith Parkinsson.

Den enda snygga framsidan som gjorts är ju Sjöfarare & Pirater.

Resten känns ju som D&D-bilder!

Hjalle

Swashbuckler
Re: Men gah!!!

D&D-bilder kanske inte passar in i Eon, men man kan inte beskyllda dem för att vara fula... Nåja. :gremwink:

-Hjalle, tyckte ändå att de var ganska snygga. Inte uppseendeväckande, men de dög.

Hjalle

Swashbuckler

Okej, nu har jag kollat igen och... Krigsherren var inte vidare snygg. Thalamur duger.

Eleas

Hero
Jag gillade inte Krigsherrens omslag, men Thalamur såg å andra sidan rätt bra ut. Trots det är jag inte säker på om arkitekturen passar så väl i sammanhanget, men jag har å andra sidan aldrig varit i Thalamur...

--Björn, förbereder sig för fjäderprydda Thalasker med lamadjur

Organ

Out of time, out of mind

Jag gillade Thalamur-bilden störtmycket. Krigsherren var väl så så. Men vad var det som var så mycket D&D med dem?

/Anders

Pendragon

Swashbuckler

De har med stor sannolikt används i D&D. Keith Parkinson var nämligen en av TSR's flitigaste illustratörer. Vete tusan om han jobbar för WoTC nu och illustrerar D&D3(.5) också.

/Joel - tycker Parkinson gjort en hel del bra... och en hel del mindre bra.

Nkari

Veteran

Den episka stadsmuren o tornet i bakgrunden är lite väl AD&D.. I AD&D är allt jätte stort o jätte coolt.. :gremwink: I EON är det mer jordnära, mer "verkligt".. ialla fall så uppfattar jag EON som det..

Det är inget större fel på framsidorna, dock så skulle kanske krigsherrens framsida varit samma person men med ett stort fältslag bakom sig, ist för en stadsmur, han kan ju lika gärna vara vem som helst som rider där.

Thalamur, tja.. byggnaderna kanske ska vara arketypiska för den thalamuriska byggnads konsten, va vet jag.. men ser bra ut gör den.. lite grann..

Carl Johan Ström

Swordsman
Les Edwards, INTE Keith Parkinson

Hej,

Skulle bara vilja påpeka att konstnären till båda omslagen är Les Edwards och alltså inte Keith Parkinson. Dessutom har ingen av bilderna använts till Rollspel vad jag vet... (Krigsherren är vi troligen helt ensamma om, fast nu spekulerar jag.)

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

Ceram

Hero
Arkitektur

Är den där typen av arkitekur och landskap representativ för Thalamur eller kommer bilden att få visa någon speciell plats?

/Ceram, blodiga knogar och smuts under naglarna...

Pendragon

Swashbuckler
Re: Les Edwards, INTE Keith Parkinson

Där ser man.
Nåja, innehållet brukar ofta vara motsatt till kvalitén till omslagsbilden, så bli inte allt för nedslagen av det ljumna mottagandet. :gremwink:

/Joel

Se Valine Anar

Veteran
en krigare utan vapen:) ?
lite tom bild annars:/

va kul och belägra thalamur:)
skulle byggt staden på andra sidan om jag vore dem:p
damig blir tvätten också:s
är det mossa där?

*tycker om detaljer*

Silvervarg

Warrior
Jag gillade inte omslagen särskilt mycket. Som någon sade så för bilden på Thalamur tankarna till sydamerika och indianstäder. Och krigsherren... inget på bilden säger att det är en krigsherre. Kan ju vara vemsom. Dock var färgerna på omslagen riktiga snygga båda två :gremsmile:
En cool grej skulle ju varit om någon målade Kejsar Jargus tal till soldaterna från kullen som finns som kapitelförtext någonstans.... eller någe liknande :gremsmile:

Silvervarg gillar Jargus för han har så mycket makt. Iaf i Silvervargs mundana.

Duddmannen

Hero
Krigsherrens omslag ser mycket passande ut. En ledare, en general som blickar ut över hären. Mycket bra! Gillade också den skarpa färgen på boken i övrigt - hur coolt som helst med blodrött!

Thalamurbokens motiv är också mycket bra - mystiskt och mäktigt, precis som Thalamur alltid varit i mina kampanjer.

Jag ser fram emot att få stifta djupare bekanskap med båda dessa böcker inom kort!

Nero_UBBT

Warrior
High fantasy i en low-fi värld

Som rubriken antyder är det där problemet ligger,
som jag minns att åtminstone Krister Sundelin beskrev stämningen i Eon som så är Mundana en spelvärld med intentionen att kännas "skit under naglarna" - ett dockskåpsvärld som känns verklig i all sin fantasifullhet.

För min egen del ger Eons omslag helt motsatt bild av spelvärlden, då Eon för mig är mycket low-fantasy så är omslagen väldigt AD&D och Khelataar - bröstvårtor som syns genom ringbrynjor, JÄTTEGLÄNSANDE rustningar och et cetera. Väldigt plastiga med andra ord, jag hittar inte mitt Eon någonstans där. Ta inte det här personligt, men jag tror ni på Neogames AB har dålig smak för konst (enligt min smak då) - omslagsbilderna är väldigt överdrivna i sina olika delar; det är kitsch. Conan barbaren, rädda prinsessan och et cetera och då börjar man undra har jag missupfattat konceptet helt.

En sak till! Eftersom omslagen är det första man ser av en bok innan man läser den, är stämningen den förmedlar något man bär med sig genom hela läsningen. Och de kitschiga bilderna gör det inte lättare att frammana Mundana. jag har faktiskt hållt en lång diskussion mot en vän som aldrig spelat Eon för att han hatar överdriven high fantasy och när jag förklarade att spelet inte är sånt så blev han förvirrad och sa: "men det är inte den bild man får av framsidorna...".

Eller har jag missuppfattat och borde byta spel?