Nekromanti Omslag till Neotech Ultra

Carl Johan Ström

Swordsman
Nu finns ett preliminärt* omslag att beskåda på Neogames websidor. För mer info se Releaseplanen för Neotech. Här finns dessutom en smula ny info om innehållet (fast egentligen rekommenderar jag att ni köper Ultra, eftersom jag tycker det är den mest användbara modul som Neogames gjort hittills).

Ultra blir som tidigare sagts hela 112 sidor (istället för tidigare 80 sidor).

Releasedatum := 28 mars;

MVH
Carl Johan Ström,
Neogames AB

* troligen kommer de två figurerna flyttas 10 mm åt vänster.

chrull

Stockholm Kartell
Du rekommenderar att vi köper Ultra?
Vad konstigt, jag som förväntade mig att du skulle avråda oss och räkna upp vad som är fel med den :gremsmile:

Figurerna står ganska bra där de står, flyttas de för långt till vänster kommer de ju bara hamna tråkigt centrerat...

Är det förresten meningen att bakgrunden ska vara svart på vänxtersidan och grå på högersidan?
Skarven ser inte så rolig ut...

chrull

Carl Johan Ström

Swordsman
Svart på vänstersidan ?!? (menar du högersidan)
Grå ?!? (jag ser inget som är direkt grått)
Avser du bilden eller den "borstade metallen"?

Hur många färger visar din skärm? (kanske ser du inte samma sak som jag)

BTW
10 mm är ungefär 5% av bildens bredd (knappt alls synligt). Boken är i A4-format, dvs 21 cm bred.

MVH
CJS

chrull

Stockholm Kartell
Jag menar på bilden, alltså "bakom" elden.

jag kör med 1280x1024/32bit...

Om du kollar "bakom elden" på det svarta fältet och ungefär på samma longitud där R:et i ultra börjar, så ser det ut att vara en gräns. Till vänster är bakgrunden SVART medans till höger är den mörkgrå.

Jag har prövat att titta på bilden i IE och ACDSee. i ACDSee var det inte lika tydligt (kanske för den svarta bakgrundens skull) men det syntes fortfarande. Zooma in precis över kvinnans huvud så kanske du ser det.

Det kan iofs vara fel på bara den här JPG-filen och inte orginalet som ska användas, men det är nog värt att kontrollera...

Flytten verkar alltså inte innebära så mycket, så det är väl okej :gremsmile:
Så länge det inte slutar med att de står på varsin sida av mitten på ett tråkigt symmetriskt vis...

chrull

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Skarpögd. [ot]

Värst vad du är skarpögd då, eller är det bara jag som dragit ner kontrasten på min skärm för att inte skada min ögon? :gremsmile:

/Naug, som var tvungen att tokzooma in för att se det gråa.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Skarpögd. [ot]

Ögonen kompenserar för bristerna i hörsel (tinnitus), lukt och kanske framförallt smaksinnet (kan inte känna beskhet om den inte är otroligt stark).
:gremsmile:

Carl Johan Ström

Swordsman
Jag kunde faktiskt också mäta skillnaden med pipetten i Photoshop. Tittade jag riktigt noga så såg jag faktiskt kanten... typiskt att man inte får fuska det minsta :gremsmile:

Nåväl det hade säkerligen inte synts i tryck (olika svarta nyanser är notoriskt svåra att få fram i en tryckpress).

Dessutom har jag fixat bilden nu. Har gjort bakgrunden "svart" och flyttat de två figurerna åt vänster.

MVH
CJS

chrull

Stockholm Kartell
Men nu är den ju GRÖN???

Nej, jag skojjar bara. Det ser bra ut, ett enkelt men snyggt omslag.

Nu hoppas vi att innehållet är vad vi hoppas på (ehm...)

chrull

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Cineastiskt rollspelande?

Vad är cineastiskt rollspelande; jag fröstår att det är filmiskt rollspelande men på vilket sätt? Tacksam för ett litet svar. :gremlaugh:

Klon

Hero
Cinematiskt rollspel

heter det nu... vilket jag är mycket glad över.
cineastiskt låter bara jobbigt, och om det är cinema som det ska vara relaterat till så är det nya namnet helt klart bättre..

Tackar Noegames för denna förbättring, om än liten så var det en nagel i öget på mig... :gremwink:

DAKRilla

Hero
Re: Cinematiskt rollspel

I Offensiv så heter det fortfarande t.ex. Cineastiska regler, så när och var ändrades detta?

chrull

Stockholm Kartell
Re: Cineastiskt rollspelande?

Det är väl tänkt vara spelande med regler anpassade för hollywood-realism.
När du står på taket till skyskrapan och skurken flyr med sin helikopter ska du inte behöva slå ob68t6 för att avgöra om du faktiskt lyckas ta tag i landningsställen och flyga med.

Det är väl ungefär så jag tolkar det. Spelet ska mer bli likt action-filmerna. Hongkong action kanske är ett bättre exempel än hollywood iofs...

Men jaja. du förstår nog?

chrull

DAKRilla

Hero

Det kan innebära att man bl.a. :
[*] kan hoppa undan för eldskurarar.
[*] inte behöver ladda om sina vapen.
[*] inte blir utmattade.
[*] aldrig får eldavbrott.
[*] slår chockslag efter striden istället för under den.
[*] inte behöver använda deodorant, göra toabesök, raka sej eller ens äta.

Kort och gott så blir det som att spela någon av hjältarna i någon av de actionfilmer eller serier som dagligen går på TV6 Action.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Cinematiskt rollspel

läs beskrivningen på Ultra på www.neogames.se så ser du att de där använder termen cinematisk rollspel.

chrull

chrull

Stockholm Kartell

MAn kan väl tydliggöra att de här reglerna är mer valfria än någon annan. jag skulle till exempel aldrig köra med evighets-ammo. Eldavbrotten skulle jag heller aldrig ta bort.
Äta och raka sig behöver mina rollpersoner också göra :gremsmile:

chrull

Zire

Swashbuckler
MEN..

..behöver de gå på toa?

- Zire, som vet precis hur långt han skulle kunna gå för att irritera sina spelare

chrull

Stockholm Kartell
Re: MEN..

ibland :gremsmile:
jag brukar komma på det när de ligger bland glassplitter 1 timme efter att de ätit de där burritosarna... Annars är det inte ofta man behöver säga det. Det är inte ofta vi spelar med scener som är så långa att de inte skulle klara av att hålla sig, eller att de inte kan gå på toaletten utan att man behöver säga något om det.

chrull