Nekromanti Omslag

Alharra

Warrior
Stulna och stulna. De köper omslagsbilderna av en konstnär, oftast Keith Parkinson verkar det som. Om nu denne Keith kan sälja sin bild till andra med så är det kalrt han gör det.

Pendragon

Swashbuckler
Dessutom kanske det ska tilläggas att Monster i Mundanas omslag är av Kim Vässmar, och specifikt gjort för den Modulen. Med lite tur får vi se mer sånt.

/Joel - som vill påminna sig om att V&Ns omslag inte är av Parkinson

Legion

Warrior
Ska jag vara helt ärlig så gjorde jag det omslaget på eget bevåg. Det var från början ingen beställning, men jag tyckte att Eon förtjänade egna omslag. Nallo och CJS såg det halvvägs genom produktion och tyckte att det funkade utmärkt för MiM....Och det är sagt att det ska bli fler. Men det enda omslag jag fått beställning på än så länge är nyeditionen av Alver....Vi får väl se vad som mer blir sedan. Tror iofs att Neogames sitter på en del bilder som redan är inköpta av Keith Parkinson, och det skulle ju vara dumt att inte använda dem om man ändå betalat för dem..

Perenna

Swordsman
Men det enda omslag jag fått beställning på än så länge är nyeditionen av Alver....

Det där lät riktigt trevligt!
Vågar man hoppas på även inlagans illustrationer?
Med tanke på att gamla 'Alver', samt även 'Dvärgar' och 'Tiraker', har illustrationer av MiG, så förtjänar även nya 'Alver' bilder av klass! ;D

Pendragon

Swashbuckler
Tja, Alver behöver verkligen ett nytt omslag. Det andra är så jätteomundanskt så det inte är sant.

Vad det gäller bilderna inne i boken, så är jag helt nöjd med orginalet, men å andra sidan, om textmassan utökas lär det behövas några illustrationer till.

Det kanske vore mer värt att satsa på att ge ut nyutgåvor av de böcker som verkligen behöver det, t ex Religioner.

/Joel

storken

Warrior
Re: Religioner

Instämmer.

Jag gav förslaget till Calle om en kluvning av Religioner och Gudarnas Kamp, och han verkade åtminstone ta till sig av förslaget. Boken var dock inte i närheten av slutsåld dock, och därför inte i behov av ersättning.
But in the future maybe..

Pendragon

Swashbuckler
Re: Religioner

Tja... det blir ju en ond cirkel egentligen.

De bra böckerna säljer slut fort och behöver ersättas, men de behöver sällan uppdateras särskilt mycket eftersom de är bra (annars hade de inte sålt).

De dåliga modulerna, t ex Religoner behöver ju verkligen fräschas upp, men det är inte ekonomiskt försvarbart så länge man fortfarande har högar av den gamla utgåvan på lager.

Lite Moment 22 över det hela.

Hoppas nu bara inte de sabbar Alvermodulen. Det alviska ögat är ju bara så på.

/Joel - äger Alver, men inte Religoner

Minimoni

Homelander
Alviska ögat.

Hoppas nu bara inte de sabbar Alvermodulen. Det alviska ögat är ju bara så på.
Jag kommer att bli mycket ledsen om NeoGames tar bort eller försvagar det alviska ögat. Det är ju faktiskt just den egenskapen som gör Eons alver till något annat än den typiska alven vi har fått se i så många fantasy skapelser.

Tzimisce som älskar det alviska ögat!

Mouja

Hero
Re: Alviska ögat.

Jag skulle då aldrig tro att de tar bort alvernas ögon... eller ens det alviska ögat. Det är ju, som sagt, en fin avvikelse från andra fantasyrollspel.

Pendragon

Swashbuckler

Jag skulle då aldrig tro att de tar bort alvernas ögon... eller ens det alviska ögat. Det är ju, som sagt, en fin avvikelse från andra fantasyrollspel.
Det finns vissa tendenser... som pekar åt det hållet.

Det kan ju vara därför de tagit bort tekniken tomhet från vapenmästaren. Fast det kan ju också vara för att den gör sig bättre som en separat färdighet.

/Joel

Dimfrost

Special Circumstances

Jag skulle då aldrig tro att de tar bort alvernas ögon... /snip/ Det är ju, som sagt, en fin avvikelse från andra fantasyrollspel.
Äh, blinda alver är nog också ganska unikt. :gremwink:

/Dimfrost

Ceram

Hero

Tomhet behövs inte. Det kan gått finnas en riktig reglemässig nackdel med att vara alv. Vissa har ju lite problem att fatta att alver inte bara spelas som människor fast långlivade och ofta mäktigare...

Helmgast
Omtryck

De dåliga modulerna, t ex Religoner behöver ju verkligen fräschas upp, men det är inte ekonomiskt försvarbart så länge man fortfarande har högar av den gamla utgåvan på lager.

Lite Moment 22 över det hela.
Neotech 2 gjordes ju då det fanns mängder av Neotech 1 kvar (det finns en del fortfarande). Moment 22, ja kanske. Men det är ändå alltid en av metoderna som är mer lönsam än den andre. Dock så finns inte tiden sålänge som vi arbetar med andra projekt (se releaseplanen+Cirefalier+en drös med mer eller mindre hemliga projekt).

Jag kan dock säga att jag personligen skulle vilja se nya versioner av Religioner och Mystik & magi, men det lär som sagt dröja. Först när idéerna börjar sina om nya modulförslag och/eller att de tar slut så blir det av.

Pendragon

Swashbuckler

Tomhet är görskoj. Det ger en extra dimension till det hela.

Ta bara några alver/älvor i vår kampanj och se hurpass bra de är på att undertrycka sitt alviska blick.

Eithene: Stenhård Thismälva. Hennes blick är tillräckligt för att väcka sovande, eller om hon är fientligt inställd till dem, ge dem en väldigt orolig sömn. Har vid något tillfälle gett en person mardrömmar genom att stirra på denne när han sov. Är dock tillräckligt viljestark och disciplinerad för att kunna undertrycka den vid behov, dock inte utan ansträngning.

Ishana: Halvalv, uppväxt som slav i Mûhad. Undertrycker alltid sin blick av vana, antagligen pga av livslång indoktrinering.

Första Snön: Henea. Totalt inkapabel att undertrycka sin blick, det är inte kompatibelt med hennes stormiga och starka känslor, samt, det är inte "The Henea Way".

/Joel - som överlåter åt Ymir att djuploda i det hela när han kommer tillbaks.

Blasphemy

Swashbuckler
Kajalångest runt alvögat/brunögat.

För att göra en sak helt klart så vi slipper underliga funderingar och ryktesspridning så är det såhär det ligger till med det Alviska ögat:

Det skall vara kvar!

Dock skall det tonas ned, på den regelmässiga biten. Därav avsaknaden av tomhetstekniken i vapenmästaren. Det skall inte finnas tabeller för iakttagare och iakttagna alver osv. Det skall istället beskrivas och rollspelas och även om att nämna friform i sammanhang med eon är något av en dödssynd för många så är det åt det hållet det kommer att luta med det Alviska ögat.

En tränad Thismkrigare kan automatiskt undertrycka sitt 'alviska öga' så att fienden inte skall upptäcka honom. Detta är något som han lärt sig och är varken en teknik eller färdighet. Om han dock blir upprörd eller arg så kommer denna kontroll att gå åt intet. Om spelledaren verkligen känner att han måste ha ett tärningsslag där så kan han väl låta spelaren slå ett slag mot VIL.

Mer som exempelet ovan som Pendragon skrev då det alviska ögat varierar från person till person.

Saker som dock SKALL ändras i alver är att:
Léaram skall göras om så att de inte är alver. Istället skall de bli en egen mänsklig ras som gillar att gå omkring i klänning, tuta i säckar och kallas för skottar.

Henéa kommer automatiskt få benprydnander i näsan a la pygméfolk.

Pyar skall endast kunna leva på att dricka öl, all annan mat eller dryck gör att de byter kön. Och när de bytt kön två gånger så blir de till en Wyrd.

Alla thismalver skall få svarta stålrustningar med spikar på. Deras nya vapen är de fruktade lungmosarna.

Sanari skall leka med flörtkulor på fritiden och trycka upp dem i diverse kroppsöppningar.

Dessutom kommer alla alver att gå omkring i röda kläder och sjunga julsånger. Deras gud, för de skall få en religion, heter Tomten och har ett stort vitt skägg i vars mitt Mundana finns.

Men annars kommer allt att vara som vanligt.

Mouja

Hero
Sluta skrämmas sådär!

"Léaram skall göras om så att de inte är alver. Istället skall de bli en egen mänsklig ras som gillar att gå omkring i klänning, tuta i säckar och kallas för skottar. "

När jag läste detta fattade jag inte att du skämtade.. höll på att ramla av stolen... har inte blivit så rädd sedan.. igår då jag trodde att jag vart förföljd utav en varulv. *Har en ganska livlig fantasi*

Pendragon

Swashbuckler
Re: Kajalångest runt alvögat/brunögat.

Nothing more than Bologny
Aldrig har den signaturen känts mer tröstande...

Hade det inte varit så läskigt hade det varit roligt... men vissa saker skojar man bara inte om så där... :gremwink:

Nåväl, så länge bara regelbiten tonas ner är jag nöjd. Den använder jag aldrig ändå, utom möjligtvis som rikttlinje.
Det skulle iofs uppskattas om blickens natur klargjordes. T ex känns den mindre på avstånd? Känns den om man står gömd bakom ett tjockt draperi och bara syns som en utbuktning? Känns den om man iakttas genom en pappersskärm där man bara syns som en siluett? Genom en glasruta? Om blicken reflekteras i en spegel?

/Joel - blickfång

Silvervarg

Warrior
Re: Kajalångest runt alvögat/brunögat.

Saker som dock SKALL ändras i alver är att:
Léaram skall göras om så att de inte är alver. Istället skall de bli en egen mänsklig ras som gillar att gå omkring i klänning, tuta i säckar och kallas för skottar.

Henéa kommer automatiskt få benprydnander i näsan a la pygméfolk.

Pyar skall endast kunna leva på att dricka öl, all annan mat eller dryck gör att de byter kön. Och när de bytt kön två gånger så blir de till en Wyrd.

Alla thismalver skall få svarta stålrustningar med spikar på. Deras nya vapen är de fruktade lungmosarna.

Sanari skall leka med flörtkulor på fritiden och trycka upp dem i diverse kroppsöppningar.

Dessutom kommer alla alver att gå omkring i röda kläder och sjunga julsånger. Deras gud, för de skall få en religion, heter Tomten och har ett stort vitt skägg i vars mitt Mundana finns.

Jippie, äntligen ska alver bli någerlunda intressranta. Mycket bra från neogames sida :gremgrin:.
Fast ni glömde att alver på sitt enga språk heter nisse men brukar kalla sig tomtenisse för att hedra Tomten :gremwink: