Nej. Det är en drake på ettan och en demon på tjugan.Jag har inte tärningarna, men har sett bilderna, och visst är det en demon på 1:an, och en drake på 20? Borde det inte vara tvärtom, då drakslag är 1 och demonslag är 20?
Mina ser ut så här:Det är alltså inte så här de ser ut i färdigt skick? För i denna bild ser det ut som att det är 20 som är draken... Eller är jag ensam om att läsa bilden så?
View attachment 15293
Min bild var från KS-kampanjen, så då har de ändrat till slutversionen. Bra!Mina ser ut så här:
View attachment 15294
Jag har från KS-lådan så det är väl möjligt att de ändrat på designen sen dess.
RED: Det ska sägas att det är mer åt det illgröna hållet i verkligheten. Det är antingen min kamera eller ljuset här som drar dom åt det turkosa.
Va? Av bilderna att döma är det som hände att draksymbolen förblev nästan densamma medan demonsymbolen gjordes om helt (eftersom den var otydlig och kunde tolkas som en drake).Men det är lite intressant att det som var demonsymbolen blev till en draksymbol i slutversionen!
Tänk vad olika en kan läsa bilder! Jag tycker det är solklart att 20 på den första bilder är en drake, och att 1 är oklar; kanske drake, kanske demon.Va? Av bilderna att döma är det som hände att draksymbolen förblev nästan densamma medan demonsymbolen gjordes om helt (eftersom den var otydlig och kunde tolkas som en drake).
Då måste du tycka att 1:an fortfarande är oklar, eftersom enda ändringen är att den fått en liten krök på sin svans?Tänk vad olika en kan läsa bilder! Jag tycker det är solklart att 20 på den första bilder är en drake, och att 1 är oklar; kanske drake, kanske demon.
Gammal mockup-bild. Förvirrar bara...Det är alltså inte så här de ser ut i färdigt skick? För i denna bild ser det ut som att det är 20 som är draken... Eller är jag ensam om att läsa bilden så?
View attachment 15293
Ja, men då demonen på 20 i slutversionen är odiskutabel så löser det sig!Då måste du tycka att 1:an fortfarande är oklar, eftersom enda ändringen är att den fått en liten krök på sin svans?
Nej alltså, det är ju supertydligt att resultatet är "29"!Ja, men då demonen på 20 i slutversionen är odiskutabel så löser det sig!