Rickard
Urverk speldesign
Jag jobbar med en hel del datorspelsnördar, varav ett gäng är elita Counter-strike-spelare.. En kille var upprörd (läs: avundsjuk) över att tjejklaner som var kassa hade skitlätt att få sponsorer, enbart för att de var tjejer.. I fotboll och andra sporter (även kampsport) är det precis tvärtom.. Där har tjejerna skitsvårt att få sponsorer.. Tyckte det var rätt roligt.. Snackade lite om det under lunchen med en kille..
Tjejerna som minoritet "pushas" framåt i spelhobbyn.. Något jag själv tycker låter schysst..
Finns det andra saker som är omvända? Finns det något som ni gått och tänkt på är rätt ovanligt, om man jämför med andra samgängesutövningar?
/Han som inte förväntar sig så mycket svar, då det här mer är saker som man sitter IRL och diskuterar
Tjejerna som minoritet "pushas" framåt i spelhobbyn.. Något jag själv tycker låter schysst..
Finns det andra saker som är omvända? Finns det något som ni gått och tänkt på är rätt ovanligt, om man jämför med andra samgängesutövningar?
/Han som inte förväntar sig så mycket svar, då det här mer är saker som man sitter IRL och diskuterar