Nekromanti Omvänt i nördhobby

Rising

Vila i frid
Hi hi

om inte får jag väl åka upp till Stockholm och göra lite homoerotiska övningar med dig.
Ha ha! Okej, du vinner.

Vi kan säkert vara överrens om en sak, och det är att jag är som en liten ful chihuahua i den här tråden och står och bjäbbar mot dig i årtusendets meningslösaste deltråd på forumet. Till vilken nytta, kan man fråga sig. Äh, för att jag suger, helt enkelt. Jag skyller på Eksem för att han dissade min fina analys över hur det fungerar i politiken.

Förresten så är du ingen riktig moderator utan har säkert bara haxat dig till rättigheterna. :gremgrin:

magoo

Hero
Nå, den typiska omvända branschen är förstås porrbranschen, där de kvinnliga modellerna har skyhögt bättre lön än männen.
Där de också exponeras mer än männen - ibland får man ju inte ens se ansiktet på mannen eftersom han är relativt ointressant i filmen.

Om jag inte hade någon släkt som kunde förfasa sig skulle jag göra mig massor med pengar på sex på det moderna viset - utan att förnedra mig på film med en massa ludna och svettiga gubbar utan huvud. Jag skulle bli en rinktigt bra domina och män skulle ge mig pengar för att jag skulle bestämma över dem...

Nejmen vänta, detta har ju redan hänt! Så är det ju varje dag på mitt jobb! :gremlaugh:

magoo

Hero
Ju mer jag läser om feminism desto mer förstår jag hur grymt orättvist samhället är och hur vi sväljer det utan att ifrågasätta. Att vara tjej och vilja bli något mer än bullbakande mamma och vårdbiträde kan ibland kännas som att cykla i världens brantaste uppförsbacke - sen helt plötsligt tippar backen över i världens brantaste nerförsbacke om man väljer rätt spår, där tjejer får en gräddfil.

Tyvärr vet man inte vilket spår som är det för tiden rätta - ibland är det Counterstrike, ibland är det något annat.

Ingen reflekterar över att killar till 99,9% alltid blir mer sponsrade, får bättre istider på hockeyn, får datorer av sina föräldrar mm mm, för så har det alltid varit. Men när det omvända äger rum blir det uppmärksammat eftersom det bryter mot normen.

Under mitt senaste lönesamtal sa min chef att jag hade en bra lön i jämförelse med de andra tjejerna på avdelningen. Ja, även om man jämför med killarna så ligger du riktigt bra till. Och jag blev glad istället för förbannad, så påverkad är man av omgivningens tyckande. Jag ska alltså acceptera att jag nästan har lika bra lön som killarna, ja glädjas åt det, men gud förbjude att jag skulle kunna tjäna mer än dem, det finns inte ens på kartan.

Jag tycker att det är jättebra att man funderar över och diskuterar sådana här saker. Rättvisa - vad är det och hur får man det och är det bra med rättvisa? Eller är orättvisor en sporre som ger oss lite mer sisu och får samhället att förändras med jämna mellanrum?

Rickard

Urverk speldesign
"Ju mer jag läser om feminism desto mer... bla, bla, bla"
Desto mer fokuserade blir människor i samhället på att enbart inrikta sig på genusperspektiv?

Alltså.. Varför fokuserar alla i den här tråden på män och kvinnor?
Det var bara ett exempel i mängden.. Skärpning allihop för fanken!

Varför är det inget snack om att folk som är kungar i spel blir uppskattade istället för att kanske få avundsjuka? Inget snack om att glasögon/skägg är inne och uppskattat av nördarna medan det betraktas som nördigt/kufiskt utav andra? Att vi älskar inte bara hittar på egna termer (händer överallt annars också) utan även förkortar dem för att försvåra än mer för utomstående?

/Han som ska ändra trådskaparattityd i framtiden

magoo

Hero
Alltså.. Varför fokuserar alla i den här tråden på män och kvinnor?
För att den handlade om att tjejer hade lättare att bli sponsrade i Counterstrike än killar??? Och om detta var rättvist eller inte???

Att genusperspektiv i svaren är i majoritet är kanske också för att könsfrågor nu är på tapeten öht. Och att könsfrågor berör mer än vilka som har skägg eller inte eller kanske att skillnaden är större mellan hur olika kön behandlas än hur andra grupper särbehandlas?

Men OK, ska jag snacka om annat som är orättvist så är det att korta behandlas sämre än långa - och då särskilt undergruppen korta killar som faktiskt får sämre lön och karriärmöjligheter än sina långa kolleger. Och ändå finns det så många korta människor!

Rickard

Urverk speldesign
Re: Omvänt i nördhobby [OT]

"För att den handlade om att tjejer hade lättare att bli sponsrade i Counterstrike än killar??? Och om detta var rättvist eller inte???"
Nä, det handlade om saker som var tvärtom i nördhobbyn mot övriga samhället.. Läs ämnesrubriken för tråden.. Gud, jag måste tydligen vara otroligt otydlig.. :gremsmile:

Gud, jag hatar verkligen diskussioner om vad diskussionen går ut på.. :gremsmile: Släpper den här tråden nu..

Däremot så borde jag inte ha svarat på ditt inlägg, för det inlägget riktade sig till alla (vilket jag förvisso påpekade, men du kanske kände dig påhoppad ändå?)

"Men OK, ska jag snacka om annat som är orättvist så är det att korta behandlas sämre än långa - och då särskilt undergruppen korta killar som faktiskt får sämre lön och karriärmöjligheter än sina långa kolleger. Och ändå finns det så många korta människor!"
Och att i alla amerikanska presidentval så har den längre presidenten vunnit.. :gremsmile: Att det sedan finns saker som "Se ner på personer" och vara "högt uppsatt" säger också att språket är influerat av dessa orättvisor.. Intressant, fast det här är också OT.. :gremsmile:

/Han som fick en snabb tanke på att starta en tråd om orättvisor men med hans "tur" så skulle det väl då skulle det väl mest handla om barnen i Afrika och annat mer politiskt