En av mina spelare vill vara riddare. OK säger jag, du får komma i från Soldarn. Nu visar det sig också att han vill vara kvinnlig riddare. Jag går med på även det eftersom jag läst i både "riddaren" och "asharien & soldarn" att det där finns kvinnliga riddare från Soldarn. Nu är det bara så att jag även läser i "Asharien & Soldarn" där det på sidan 69 står följande: " EN ogift kvinna räknas som omyndig så länge hennes far är i livet. Om fadern dör räknas hon som myndig - detsamma inträffar om hon skulle gifta sig".
Min spelares RP är kvinna, riddare, ogift och har fadern i livet. Detta innebär att hon räknas som omyndig - därmed är hennes fader ansvarig för hennes handligar. Detta upplever jag som omöjligt då hon är riddare eller hur?
Så nu undrar jag:
Är alla riddersdamer i Soldan antingen gifta eller "faderlösa"?
Kan det finnas omyndiga Riddare?
Funderar allvarligt på att göra så att man automatiskt blir myndigförklard när man får riddarslaget, men detta skulle ju troligen medföra att det fanns mängder med kvinnor i Soldarn som försöker bli riddare eftersom de annars måste gifta sig eller döda sin far för att bli myndigförklarade. Därför undrar jag om någon har något annat kryphål eller lösning på problemet?
Min spelares RP är kvinna, riddare, ogift och har fadern i livet. Detta innebär att hon räknas som omyndig - därmed är hennes fader ansvarig för hennes handligar. Detta upplever jag som omöjligt då hon är riddare eller hur?
Så nu undrar jag:
Är alla riddersdamer i Soldan antingen gifta eller "faderlösa"?
Kan det finnas omyndiga Riddare?
Funderar allvarligt på att göra så att man automatiskt blir myndigförklard när man får riddarslaget, men detta skulle ju troligen medföra att det fanns mängder med kvinnor i Soldarn som försöker bli riddare eftersom de annars måste gifta sig eller döda sin far för att bli myndigförklarade. Därför undrar jag om någon har något annat kryphål eller lösning på problemet?